خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل توانیر در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

برنامه افزایش تولید برق از نیروگاه‌های اتمی/ خاموشی زمستان در تابستان هم تکرار می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۹۸۸

مدیر عامل توانیر گفت: ما با تمام کشورهایی که مرز خاکی داریم، ارتباط الکتریکی برقرار کرده‌ایم و با کشورهایی هم که مرز آبی داریم مذاکرات انجام شده است.

محمدحسن متولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره احتمال بروز خاموشی در زمان پیک مصرف تابستان سال جاری اظهار داشت: مفهوم فنی خاموشی این است که بدون هدف و بصورت پراکنده اعمال شود اما آنچه که برنامه‌ریزی شده و بار با هماهنگی مشترک جابجا می‌شود، خاموشی نیست و برنامه‌ریزی لازم برای عدم بروز قطعی صورت گرفته است.

وی درباره عدم تکرار وارد مشابه خاموشی در فصل زمستان 99 گفت: به دلیل اختلاف زیاد مصرف برق در فصول سرد و گرم سال هیچ‌گاه در زمستان محدودیتی در تامین برق وجود نداشته و نخواهد داشت، خاموشی سال گذشته به دلیل مشکل سوخت بود که محدودیت اعمال شد و بعد از آن فرصت هماهنگی داشتیم و مشکل برطرف شد. 

مدیر عامل شرکت توانیر یادآور شد: زمستان سال گذشته در حد 1.5 درصد خاموشی داشتیم که برای چند ساعت محدود اعمال شد.

وی در ادامه درباره صادرات برق تصریح کرد: ما با تمام کشورهایی که مرز خاکی داریم، ارتباط الکتریکی برقرار کرده‌ایم و با کشورهایی هم که مرز آبی داریم مذاکرات انجام شده است، نیازهایی در کشورها وجود دارد که علاقمند به واردات از ایران هستند.

متولی‌زاده با اشاره به صادرات برق به عمان بیان داشت: طرح‌های فنی در دست اقدام است طبعا برای عبور برق باید از کابل دریایی استفاده شود، مطالعات و مذاکرات در این زمینه از سوی مشاوران در دست اقدام است و اینکه تبادل و یا صرفا صادرات صورت گیرد، در محاسبات و مطالعات مشاور تعیین می‌شود.

وی افزایش صادرات به عراق و افغانستان را نیز در دست مذاکره و مطالعه اعلام کرد.

مدیر عامل توانیر همچنین درمورد افزایش تولید برق از نیروگاه‌های اتمی گفت: تولید برق از این نیروگاه‌ها جزء سیاست‌های سازمان انرژی اتمی است، اما در هر حال وزارت نیرو از تنوع سبد انرژی از هر نوع تجدیدپذیر تا اتمی استقبال می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز