خبرگزاری کار ایران

​رشد ۱۸۹ درصدی حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۲۳۳

​مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری و تامین مالی وزارت صمت با اشاره به رشد قابل توجه در حجم و تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در سال 99، بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را متعلق به چین و در حدود 543 میلیون دلار عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، نعمت اله شهبازی در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت 98 گفت: در سال 99، سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت با رشد 92 درصدی درتعداد و افزایش 189درصدی از نظر حجم سرمایه‌گذاری روبرو بوده است و از مجموع کل 158 پروژه با ارزش 2 هزار و 469 میلیون دلار، تعداد 62 مورد با ارزش سرمایه‌گذاری 562 میلیون دلار به بهره‌برداری رسیده است و مابقی در مراحل اجرایی هستند.

مدیرکل دفتر تامین مالی و پشتیبانی تولید وزارت صنعت، سهم بخش صنعت، معدن و تجارت را 29 درصد ازکل سرمایه‌گذاری خارجی مصوب کشور در سال گذشته اعلام کرد و افزود: از 158 پروژه بخش مربوط به صنعت، معدن و تجارت، بیشترین سهم مربوط به حوزه صنعت با 143 پروژه بوده است.

وی در ادامه تعداد پروژه های تجاری و معدنی را به ترتیب هشت و هفت پروژه عنوان کرد و ادامه داد: از مجموع پروژه‌های انجام شده، تعداد 63 پروژه با سرمایه‌گذاری صد درصد خارجی و به ارزش بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون دلارانجام شده است و تعداد 78 پروژه به ارزش بیش از 550 میلیون دلار نیز با مشارکت شرکای داخلی بوده است.

طبق توضیحات شهبازی بیشترین سهم از حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در حوزه صنعت ، معدن و تجارت در استان خوزستان انجام شده است و استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و آذربایجان شرقی به در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل دفتر تامین مالی و پشتیبانی تولید وزارت صنعت با بیان اینکه بیشترین حجم سرمایه گذاری در حوزه ساخت مواد و محصولات شیمیایی ، با سرمایه‌گذاری سهم 578 میلیون دلار بوده است، بیان کرد: ساخت فلزات با سرمایه‌گذاری 313 میلیون دلار، ساخت کاغذ و محصولات کاغذی با سرمایه‌گذاری 285 میلیون دلار و فعالیت‌های پشتیبانی و کمکی حمل و نقل نیز با سرمایه‌گذاری 280 میلیون دلار، چهار گروه نخست سرمایه‌پذیر در سال 99 تعیین شده‌اند.

شهبازی در ادامه بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را مربوط به کشور چین اعلام کرد و گفت: چین با سرمایه‌گذاری 543 میلیون دلار، آلمان با سرمایه‌گذاری تقریبی 487 میلیون دلار و امارات با سرمایه‌گذاری بیش از 363 میلیون دلار به عنوان سه شریک نخست از نظر حجم سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعتی، معدنی و تجاری در سال 99 بودند ولی از تعداد افغانستان، ترکیه و چین به ترتیب با مشارکت در 47 ، 14 و 12 پروژه به عنوان سه کشور نخست سرمایه‌گذار در این حوزه‌ها بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز