خبرگزاری کار ایران

احداث ۵۸۳ واحد تولید برق حرارتی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۷۶۸

ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور تا انتهای سال گذشته به 68 هزار و 933 مگاوات رسیده است.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، نگاهی به عملکرد صنعت برق حرارتی در سال 99 حاکی از آن است که طی سال گذشته یک هزار و 759 مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی افزوده شده و اسفند سال گذشته با راه‌اندازی واحد بخار نیروگاه کاسپین ظرفیت نامی نیروگاه‌های حرارتی ایران به 68 هزار و 933 مگاوات رسیده است.

تاکنون 583 واحد تولید برق حرارتی در 129 نیروگاه کشور احداث شده که با افتتاح پروژه نیروگاه کاسپین تعداد واحدهای حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی و صنایع بزرگ به 380 واحد و ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی به 46 هزار و 425 مگاوات رسیده است.

در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های کشور اعم از حرارتی، برق‌آبی، تجدیدپذیر، دیزلی، مقیاس‌کوچک و اتمی به 85 هزار و 115 مگاوات رسیده که 81 درصد از این ظرفیت مربوط به نیروگاه‌های حرارتی است.

این گزارش حاکی است، هم اکنون واحدهای سیکل ترکیبی با ظرفیت 30 هزار و 643 مگاوات (36 درصد)، واحدهای گازی با ظرفیت 22 هزار و 257 مگاوات (26.1 درصد) و نیروگاه‌های بخاری با ظرفیت 15 هزار و 829 مگاوات (18.6 درصد)، نیروگاه‌های حرارتی کشور را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز