خبرگزاری کار ایران

بار دیگر وزیر نفت از نقش فولاد اکسین خوزستان در پروژه خط لوله گوره-جاسک تجلیل کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۹۶۹

امروز دوشنبه 16 فروردین 1400 آقای زنگنه وزیر نفت در مراسم انعقاد قرارداد جمع آوری گازهای مشعل با اشاره به تولید ورق فولادی مقاوم به اسید توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان از نقش این شرکت در پروژه گوره به جاسک تجلیل کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی فولاد اکسین، امروز دوشنبه 16 فروردین 1400 آقای زنگنه وزیر نفت در مراسم انعقاد قرارداد جمع آوری گازهای مشعل با اشاره به تولید ورق فولادی مقاوم به اسید توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان از نقش این شرکت در پروژه گوره به جاسک تجلیل کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در گذشته ما توان تولید یک تن ورق مقاوم به اسید، گاز و نفت ترش را در کشور نداشتیم، ولی در طول یکسال و نیم گذشته بالغ بر 350 هزار تن ورق عریض مقاوم به گاز ترش با پیگیری وزارت نفت توسط شرکت های داخلی ساخته شده است.

آقای زنگنه افزود: در شرکت فولاد مبارکه شمش و در فولاد اکسین برای اولین بار ورق عریض مقاوم به محیط ترش تولید و در لوله سازی اهواز به لوله تبدیل شد که افتخار بزرگی برای کشور می باشد.

وزیر نفت بیان کرد: هیچ خط لوله‌ای در کشور به اندازه خط لوله گوره جاسک ایرانی نیست.

 وی در این مراسم که برای تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی که میان شرکت‌های ایرانی و پالایش گاز بید بلند امضا شد گفت: با ابلاغیه رهبر انقلاب مصمم‌تر از گذشته و با کمک شرکت‌های ایرانی تا پایان سال 1400 سوخت گازهای نفت به حداقل ممکن می‌رسد.

آقای زنگنه همچنین به نقش شرکت‌های ایرانی در احداث خط لوله گوره به جاسک پرداخت و گفت: در حال حاضر تست‌های اولیه تلمبه های دو نیم مگا واتی که برای خط لوله گوره به جاسک برای اولین بار در ایران ساخته شده انجام شد و به زودی راه اندازی خواهند شد.

وی گفت: یکی از ایده‌ها در سال جدید خرید تضمینی محصولات مورد نیازمان از شرکت‌های ایرانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز