خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش قیمت خودروهای ۱۴۰۰ فروکش کرد/ اعلام اولین نرخ خودرو در سال جدید

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۶۵۰

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران اظهار داشت: با ثبات نسبی قیمت ارز در چند ماه گذشته، تقاضای کاذب فروکش کرده است. اما در تعطیلات قیمت ارز به کانال 26 هزار تومان و سپس 24 هزار تومان رسید از همین روی قیمت سمند 12 میلیون کاهش پیدا کرد.

سعید موتمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو آرام و راکد است و مشتری چندانی مراجعه نمی‌کند. قیمت‌ها الان نسبت به قبل از عید تغییرات چندانی ندارد. البته در روزهای ابتدایی سال که خودروهای مدل 1400 عرضه می‌شدند کمی با افزایش قیمت مواجه بودند که این افزایش دوباره فروکش کرد.

وی با اشاره به نرخ روز خودرو خاطرنشان کرد: سمند LX که چند روز پیش در آگهی‌ها 200 میلیون فروخته می‌شد الان به 188 میلیون تومان رسیده است، و 206 تیپ 2 که 202 تا 203 میلیون تومان اعلام می‌شد الان 197 میلیون تومان است.

موتمنی در ادامه افزود: قیمت پراید 131 حدود 106 میلیون تومان، پراید 111 حدود 124 میلیون تومان، تیبا 2 هاچ بک مدل 1400 حدود 132 میلیون تومان و مدل 99 حدود 125 میلیون تومان و تیبا صندوقدار مدل 1400 حدود 124 میلیون تومان و مدل 99 حدود 118 میلیون تومان است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران در مورد سال 1400 پیش‌بینی کرد: در دو تا سه ماه آینده تغییر قیمتی در بازار خوردو شاهد نخواهیم بود، من فکر می‌کنم اگر عرضه به قدری باشد که نیاز بازار را تامین کند فاصله قیمت کارخانه و بازار کمتر شده و قیمت‌ها در بازار ریزش خواهد داشت. البته به شرط اینکه ثبات نسبی قیمت ارز نیز وجود داشته باشد.

وی افزود: اگر در قیمت ارز یک ثبات نسبی وجود داشته باشد افزایش قیمتی در بازار خودرو رخ نمی‌دهد چراکه دیگر تقاضای کاذب که باعث تغییر قیمت‌ها می‌شد وجود ندارد. وقتی نوسان نرخ ارز وجود دارد کسانی که نقدینگی دارند وارد بازار می‌شوند و به خاطر سود خرید می‌کنند. با ثبات نسبی قیمت ارز در چند ماه گذشته شاهد هستیم که تقاضای کاذب فروکش کرده است. اما در تعطیلات قیمت ارز به کانال 26 هزار تومان و سپس 24 هزار تومان رسید بنابراین قیمت سمند 12 میلیون کاهش پیدا کرد.

موتمنی با تاکید بر اهمیت عرضه یادآور شد: عرضه اهمیت زیادی در قیمت دارد. برای مثال کوییک اتوماتیک که قیمت کارخانه آن 232 میلیون تومان است، با افزایش عرضه در اسفندماه و کم بودن تقاضا در بازار 30 میلیون تومان ارزان‌تر از کارخانه فروخته می‌شد. یعنی خودرویی که قیمت کارخانه آن 232 میلیون است در روزهای آخر سال در بازار بین 198 تا 200 میلیون تومان فروخته می‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز