خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی :

«ایران‌ایر» از لیست خصوصی‌سازی خارج شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۸۸۵

وزیر راه و شهرسازی گفت:ایران ایر چندین سال در زمره خصوصی‌سازی قرار گرفته بود و چون شرایط برای خصوصی‌سازی این شرکت مهیا نبود دولت موافقت کرد تا ما آن را از لیست خصوصی‌سازی خارج کنیم.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از بخش تعمیرات و مهندسی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، در پاسخ به این سؤال که «آیا در سال ۱۴۰۰ تغییرات ساختاری در ایران ایر رخ خواهد داد؟» اظهار کرد:‌ ایران‌ایر یکی از ثروت‌های ملی کشور ما است.

وی افزود: این شرکت چندین سال در زمره خصوصی‌سازی قرار گرفته بود و چون شرایط برای خصوصی‌سازی این شرکت مهیا نبود و آنچه در عمل داشت اتفاق می‌افتاد به ایران ایر لطمه می‌زد، بنابراین ما تلاش کردیم و دولت هم موافقت کرد تا ما آن را از لیست خصوصی‌سازی خارج کنیم.

اسلامی تصریح کرد: هدف این بود که بتوانیم عملیات مهندسی و فنی، حقوقی و مدیریتی در آن انجام بدهیم به گونه‌ای که این شرکت را به یک شرکت هواپیمایی چابک و کارآمد تبدیل کنیم تا در قالب یک هلدینگ که هر بخش از آن بتواند به عنوان یک شرکت به صورت درآمد و هزینه عمل کند و با نوسازی ساختاری و کیفی سازی سرمایه‌های انسانی‌اش، بازدهی بیشتری داشته باشد.

 وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: اگر در ایران‌ایر اصلاحات ساختاری حقوقی، مالی و مدیریتی انجام نشود خودبه‌خود با آن روندی که اصل ۴۴ برای خصوصی‌سازی دارد، مشکل پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل نیز دولت موافقت کرد و ما هم فرصت گرفتیم که این بازسازی و نوسازی را انجام دهیم و من مطمئن هستم که اگر خوب سازمان‌دهی انجام شود و ساز و کارهای لازم را اعمال کنیم، این شرکت متحول خواهد شد و می‌تواند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز