خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو پاسخ داد؛

آیا امسال نرخ برق و آب افزایش می‌یابد؟ / کاهش ۳۴ درصدی بارندگی در شش ماهه سال آبی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۸۷۴

وزیر نیرو از افزایش 7 درصدی نرخ برق و آب بر اساس مصوبه سه سال گذشته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا اردکانیان امروز در حاشیه نشست هیات دولت در پاسخ به این پرسش که آیا امسال نرخ آب و برق افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: سه سال پیش دولت در یک تصویب‌نامه افزایش 7 درصدی هر ساله قیمت آب و برق را ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: بر اساس این تصویب‌نامه امسال نیز مانند سال‌های گذشته 7 درصد به نرخ آب و برق اضافه خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به مصوبه دیگر دولت در این حوزه بیان داشت: در اوایل آبان ماه، دولت تصمیم گرفت برای مشترکان کم‌مصرف در قالب طرحی با نام برق امید و آب امید 100درصد تخفیف اعمال کند.

ارکانیان تصریح کرد: بر اساس این طرح، کسانی که امسال یک‌سوم الگوی مصرف آب و برق استفاده کنند از تخفیف 100 درصدی برخوردار خواهند شد.

وی در پاسخ پرسش دیگر خبرنگاران درباره شرایط آبی کشور با توجه به کاهش بارندگی‌ها اظهار کرد: در شش ماهه ابتدای سال آبی شاهد کاهش 33 تا 34 درصدی بارندگی نسبت به متوسط درازمدت بودیم. همچنین پیش‌بینی شده است که فصل بهار نیز کاهش 40 درصدی بارندگی نسبت به متوسط درازمدت را داشته باشیم.

وزیر نیرو ادامه داد: این به این معناست که در سال آبی پیش‌رو کاهش ذخایر آبی داریم که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

اردکانیان تاکید کرد: ما به اطلاع از این موضوع سعی کردیم برداشت خود را از سدها کاهش دهیم به نحوی که اکنون تنها 10 درصد کمتر از سال‌های قبل از ذخایر سدها کاسته شده است.

وی کشاورزان و مردم را خطاب قرار داد و گفت: بخش کشاورزی یکی از بخش‌های پرمصرف آبی است که از آنها می‌خواهیم با رعایت الگوی کشت میزان مصرف آب را به حداقل برسانند و همچنین مردم نیز همراه با رعایت ملاحظات بهداشتی، میزان مصرف آب را تا حد امکان کاهش دهند تا شاهد تابستانی آرامی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز