خبرگزاری کار ایران

تخلیه و بارگیری ۴۵ میلیون تن کالا در بنادر بوشهر در سال ۹۹

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۵۳۷

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر در تشریح مهمترین اقدامات این اداره کل در سال ۱۳۹۹، از تخلیه و بارگیری ۴۵ میلیون تن کالا در این مدت در بنادر این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، سیاوش ارجمندزاده درباره اهم اقدامات بندری و دریایی بوشهر در سال گذشته، اظهار داشت: در این مدت ۴۵ میلیون تن کالا نفتی و غیرنفتی در بنادر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است که از این میزان ۱۰ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۴۴۶ تن مربوط به بخش غیر نفتی و ۳۴میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۹۵ تن مربوط به بخش نفتی است.

وی افزود: در همین مدت حجم تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر استان ۲۰۹ هزار و ۸۴۷ TEU بوده که از این میزان تعداد ۱۳۲ هزار و ۳۷۵ TEU متعلق به کانتینر پر و تعداد ۷۷ هزار و ۴۷۲ TEU کانتینر خالی است.

 ۶۵۴۷ فروند شناور از بنادر بوشهر خارج شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه در ۱۲ ماه سال ۹۹ تعداد شناورهای ورودی به بندر بوشهر ۶۵۵۲ فروند که از این میزان تعداد ۱۸۵۰ فروند مربوط به شناورهای بالای هزار تن و تعداد ۴۷۰۲ فروند شناورهای زیر هزار تن بود، اظهار داشت: تعداد شناورهای خروجی از بنادر استان نیز ۶۵۴۷ فروند که از این میزان ۱۸۴۵مربوط به شناورهای بالای هزار تن و تعداد ۴۷۰۲ فروند آن شناورهای زیر هزار تن بود.

ارجمندزاده افزود: در موضوع جابجایی مسافر از بنادر استان نیز، حجم جابجایی مسافر حدود ۲۳۷ هزار نفر بود از این تعداد حدود ۱۱۸ هزار نفر مربوط به مسافران ورودی و مابقی مسافران خروجی بود.

تعیین تکلیف قرارداد پایانه کالای عمومی

وی در خصوص مهم ترین اهداف حوزه بندری و دریایی بوشهر، بیان کرد: ساماندهی شناورهای فاقد هویت و واگذاری امور ثبتی اداره بازرسی و ثبت شناورها به بخش خصوصی بخشی از اقدامات حوزه دریایی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به برنامه های سال جاری، ادامه داد: در حوزه بندری اهداف مختلفی از جمله اجرایی کردن طرح مدیریت کارگری در بندر بوشهر، تعیین تکلیف قرارداد پایانه کالای عمومی، پیگیری جهت تحویل گیری بنادر تابع و مستندسازی موارد مربوطه، انعقاد قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه احداث اسکله لجستیک میادین نفتی شمال خلیج فارس، جذب سرمایه گذار جهت راهبری و سرمایه گذاری در احداث اسکله لجستیک میادین نفتی در بندر دیر در دستور کار قرار دارد.

به گفته ارجمندزاده، واگذاری بنادر تابعه در قالب اجاره کوتاه مدت، پیگیری اخذ مجوز زیست محیطی مجتمع بندری نگین، پیگیری جهت الحاق اراضی ۵۱۰ هکتاری مجتمع بندری نگین به منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر، عقد قرارداد با شرکت متقاضی جمع آوری مواد زاید نفتی کشتی ها و عقد قرارداد با شرکت خدمات بندری ایران در زمینه احداث پایانه نفتی، از دیگر اهداف حوزه بندری در بوشهر است که در سال جاری مدنظر قرار خواهد گرفت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز