خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

ایجاد شرکت‌های حمل‌ونقل مشترک با کشورهای خارجی/ تامین قطار با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت در سال ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۲۲۲

وزیر راه و شهرسازی از آمادگی راه‌آهن کشورمان جهت جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه زیر ساخت خبر داد و عنوان کرد که در سال ۱۴۰۰، تامین قطارهای با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه ریلی کشور در سال جدید را برشمرد و عنوان کرد: اکنون سرمایه‌گذاری خارجی برای صنعت حمل و نقل ریلی کشور در حوزه زیرساخت متصور است.

 وی خاطرنشان کرد: قبلا در بخش زیرساخت تفاهم‌نامه و قراردادهایی با کشورهای خارجی برای تامین مالی و توسعه صنعت حمل‌ونقل ریلی مبادله شده بود؛ اما به دلیل مشکلاتی که تحریم‌های آمریکا به وجود آورد، این سرمایه‌گذاری‌ها با مشکل مواجه شدند.

اسلامی تاکید کرد: این فرصت‌ها همیشه فراهم بوده و هست و ما نیز از آن استقبال می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در خصوص معاهده‌هایی که با سایر کشورها منعقد کردیم، قرار بر این شد که با سایر کشورها شرکت‌های حمل‌ونقل مشترک داشته باشیم.

وی افزود: با ایجاد شرکت‌های حمل‌ونقل مشترک، شرایط برای عبور قطارهای ایرانی به سایر کشورها در دستور کار قرار گرفته است و طی گفت‌وگوهای انجام شده، امیدواریم که با این رخداد، تحول بیشتر و جذاب‌تر در صنعت ریلی کشورمان به وجود آید.

اسلامی اظهار کرد: برای ما بسیار مهم است که راه‌آهن ایران به یک راه‌آهن بین‌المللی تبدیل شود و به همین منظور با عضویت در یو آی سی (UIC)  و اینکه در کشورهای مشترک المنافع عضو شدیم و با معاهده‌هایی که برای ایجاد رویه و تعرفه‌های مشترک با سایر کشورها امضا کردیم، زمینه برای داشتن راه‌آهن پیشرفته‌تر و کارآمد‌تر مساعد شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اکنون در بحث زیرساخت‌ها به جهت ساخت و راه‌اندازی راه‌آهن برقی سریع السیر با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت مشغول اقدام هستیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ تامین قطارهای با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برای این پروژه در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با یاری خدا انجام ‌شود و بتوانیم در اتصالات جهانی در حوزه ریلی پرسرعت و پیشرفته و با ایمنی بالا خود را قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز