خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در سازمان راهداری در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش ۵ درصدی تردد حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای و کاهش ۲۶ درصدی جابه جایی مسافر نسبت به نوروز ۹۸ / ثبت ۹۴۳ شکایت مردمی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۵۱۴

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در نوروز امسال نسبت به سال ۹۸، میزان تردد وسایل نقلیه عمومی جاده‌ای ۵ درصد افزایش یافت، گفت: علی‌رغم افزایش میزان تردد، جابه جایی مسافر در مدت زمان مذکور ۲۶ درصد کاهش داشته است.

داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره میزان رشد سفر در نوروز ۱۴۰۰ اظهار داشت: میزان جابه جایی را نمی‌توان با نوروز سال گذشته بررسی کرد چراکه نوروز ۹۹ میزان سفر چیزی نزدیک به صفر بود اما نوروز ۱۴۰۰ نسبت به نوروز سال ۹۸، میزان تردد حمل و‌نقل عمومی در بخش جاده‌ای ۵ درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: از ابتدای آغاز سفرها تا ساعت صفر بامداد امروز، ۳۶۷هزار و ۴۹۹ سرویس جابه جایی اتوبوس، مینی بوس و کرایه سواری انجام شده که منجر به جابه‌جایی ۲میلیون و ۷۴۲ هزار نفر شده است.

باقرجوان گفت: در حالی که در بخش ترددها افزایش ۵ درصدی داشتیم اما جابه جایی مسافر نسبت به نوروز سال ۹۸ حدود ۲۶درصد کاهش داشته است که دلیل آن افزایش میزان ترددها برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بین مسافران است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: جابه جایی مسافران در نوروز ۹۹ نسبت به نوروز سال ۹۸ حدود ۷۸درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به ثبت ۹۴۳مورد شکایت مسافران در طول ایام نوروز امسال اظهار داشت: بخشی از این گزارش‌ها و شکایت‌ها درباره عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و مسافران می‌توانند هرگونه تخلف را از طرق مختلف به سازمان راهداری اطلاع دهند.

باقرجوان افزود: بحث رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هم توسط پلیس راه، هم همکاران ما در ترمینال‌ها، هم از طریق گشت جاده‌ای ماموران راهداری کنترل می‌شود و مسافران می‌توانند تخلف را از طریق سامانه پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ یا تلفن گویای ۱۴۱ گزارش دهند یا در طول راه می‌توانند به یکی از پلیس راه‌های موجود در مسیر اعتراض خود راه اعلام کنند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره مجازات عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد: هدف ما افزایش هزینه تخلف است از رو در صورت اثبات تخلف وسیله نقلیه متوقف می‌شود، شرکت هم جریمه خواهد شد و متناسب با نوع و شدت تخلف راننده متخلف برای یک ماه تا یک سال اجازه فعالیت نخواهد داشت.

وی همچنین درباره عدم صدور بلیت نوروزی برای مسافران کرونایی گفت: تا به امروز برای ۲۸۳ مسافر نوروزی مبتلا به کرونا بلیت صادر نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز