خبرگزاری کار ایران

پیشرفت ۸۰ درصدی طرح ملی انتقال نفت خام گوره-جاسک

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۲۱۱

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی طرح ملی انتقال نفت خام گوره-جاسک، اظهار کرد: این طرح با توجه به اهمیت راهبردی‌اش در اولویت وزارت نفت قرار گرفت و با تامین کل لوله‌های موردنیاز از سازندگان داخلی، روند پیشرفت آن شتاب گرفت و رکورد پیشرفت ۵۰ درصدی در سال ۹۹ ثبت شد.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، تورج دهقانی بعدازظهر امروز (چهارشنبه، چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۰) در ارتباط تصویری با دکتر حسن روحانی، رئیس جهوری از استان بوشهر گفت: در بخش خط لوله، حدود ۱۰۰۰ کیلومتر لوله تامین و به سایت ارسال شده  است و مراحل جوشکاری، یکپارچه سازی و اتصالات لوله مراحل نهایی را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه در بخش آزمون نهایی و هیدورتست لوله‌ها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت مشاهده می‌شود و مراحل نهایی را طی می‌کند، افزود: در بخش ایستگاه‌ها در ایستگاه شماره ۲ با ۸۰ درصد پیشرفت مراحل نهایی آزمون‌ها و راه‌اندازی را می‌گذارند و در دیگر ایستگاه‌ها وضعی مشابه مشاهده می‌شود و همگی مراحل نهایی را طی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) تصریح کرد: در بخش برق‌رسانی ۱۱ پست برق در گستره ۱۰۰۰ کیلومتری و حدود ۲۰۰ کیلومتر خط برق قرار دارد که در روزهای اخیر با هماهنگی دیسپچینگ شرکت ملی برق آزمون‌هایی نهایی برق رسانی در ایستگاه دو در حال طی شدن است.

دهقانی افزود: در بخش انتهایی هم اتصالات به تأسیسات جاسک در جریان است و مراحل پایانی را سپری می‌کند که بر این اساس پیشرفت کل طرح حدود ۸۰ درصد است.

وی با بیان اینکه پارسال برای ثبت این رکوردها فعالیت شبانه روزی و جهادی شک انجام شد و در اوج کار حدود ۱۰ هزار نفر در چند استان فعالیت می‌کردند، اظهار کرد: در بخش تولید کالاها و تجهیزات بیش از ۲۵۰ شرکت داخلی نقش آفرینی کردند که نوع خود بی‌نظیر است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت اظهار کرد: بسیاری از این کالاها برای نخستین بار تولید شدند و این مسئله به‌دلیل محدودیت تحریم‌ها نبود، بلکه به‌دلیل تشویق شرکت‌های داخلی بود که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری حمایت از ساخت داخل سرلوحه این کار قرار گرفت.

 دهقانی گفت: امروز مفتخرم اعلام کنم نه تنها محصولات تولید شده در اقصی نقاط کشور به‌موقع تحویل شده بلکه امروز در مرحله آزمون میدانی نیز به خوبی پاسخ داده‌اند و این طرح ملی با بیشترین توان داخلی در حال تکمیل است.

به گزارش شانا، طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.

طرح خط لوله انتقال نفت خام از گوره به جاسک از منطقه گوره از توابع شهرستان گناوه در استان بوشهر آغاز می‌شود و با عبور از استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان، از غرب جاسک به پایانه و تاسیسات دریایی صادرات و واردات نفت خام و در آینده، فرآورده‌های نفتی ختم می‌شود. این طرح با ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام متشکل از ساخت خط لوله ۴۲ اینچی به طول ۱۰۰۰ کیلومتر به همراه ساخت پنج تلمبه‌خانه، دو ایستگاه توپکرانی و پایانه و ۲۰ مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه نفت و تاسیسات دریایی برای صادرات نفت خام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز