خبرگزاری کار ایران

به‌مناسبت دوم فروردین‌ماه، روز جهانی آب؛

"ارزش‌گذاری آب" شعار سال 2021 سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۶۶۲

بخش آب سازمان ملل شعار "ارزش‌گذاری آب" را برای گرامیداشت روز جهانی آب در سال 2021 انتخاب کرده که نشانگر اهمیت بالای شیوه استفاده از این منبع حیاتی است.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، نامگذاری دوم فروردین به عنوان روز جهانی آب، بهانه‌ای برای بزرگداشت مهم‌ترین سرچشمه حیات روی کره زمین است. منبعی حیاتی که قابل بازتولید نیست و همه جانداران روی کره زمین، میلیون‌ها سال است که آن را با یکدیگر به اشتراک گذاشته‌‌اند.

بر این اساس، همه موجودات زنده کره زمین به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه این حقیقت را درک می‌کنند که استمرار حیاتشان در گروی آب است. آب کالایی باارزش و غیرقابل جایگزین در طبیعت است؛ شاید روزی کشاورزی بدون خاک امکان پذیر شود، اما کشاورزی بدون آب غیرممکن به نظر می‌رسد.

دوم فروردین (22 مارس) به نام «روز جهانی آب» شهرت یافته است و هر ساله بخش آب سازمان ملل (UN WATER) شعاری را برای این روز مطرح می‌کند، بنابراین در سال 2021 شعار “ارزش‌گذاری آب – Valuing Water ” توسط این نهاد بین المللی مطرح شده است.

بنا بر این گزارش، ارزش آب بیشتر از قیمت آن بوده چراکه آب برای خانوارها، غذا، فرهنگ، بهداشت، آموزش، اقتصاد و یکپارچگی محیط طبیعی ما دارای ارزش بسیار زیاد‌ی است. اگر هرکدام از این مقادیر یا ارزش‌ها را نادیده بگیریم این منبع غیرقابل تعویض را در معرض خطر قرار می‌دهیم. اطمینان از آب و بهداشت برای همه بوده و بدون درک جامع از ارزش واقعی و چند بعدی آب، نمی‌توانیم از این منبع حیاتی به نفع همه محافظت کنیم.

به اذعان کارشناسان، یکی از راه‌های افزایش آگاهی و ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی برای صرفه‌جویی بین مردم تبلیغاتی است که رسانه‌های مختلف می‌توانند انجام دهند. رسانه‌ها باید مردم را از مشکلاتی که در اثر مصرف بی‌رویه آب با آن دست به‌گریبان می‌شوند، بهتر و بیشتر آگاه کنند تا با جلب مشارکت مردم و هماهنگی گروه‌های مختلف مصرف‌کننده بتوان این معضل را تا حدودی برطرف کرد. در واقع مصرف کنندگان می‌دانند که تلاش امروز آنان برای رفاه بهتر فرزندانشان در آینده است و هدر دادن منابع فعلی آب، به معنی محروم کردن نسل‌های بعدی از این موهبت الهی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز