خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد :

قنادان برای تهیه روغن مجبورند به فروشگاه‌ها بروند / بسیاری از مردم توانایی خرید شیرینی ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۱۵۸

بسیاری از تولیدکنندگان شیرینی و قنادی در شب عید مجبور هستند برای تهیه روغن با مراجعه به فروشگاه‌های مایحتاج عمومی مانند افراد عادی روغن خود را از غرفه‌های فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها تهیه کنند.

 محمد بی‌بلا رئیس اتحادیه قنادان شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت قنادان در سال 99 و در آستانه نوروز 1400 گفت: سال 99 سال خوبی برای بسیاری از صنوف نبود و صنف قنادان نیز سال خوبی را پشت‌سر نگذاشت و برای این صنف بسیار سال بدی بود.

وی ادامه داد: در شرایط کرونا، قنادان نتوانستند خوب کار کنند و در مقطعی کاملا تعطیل بودند و به دلیل آنکه ما جزء مشاغل پرخطر معرفی شدیم، صنف قنادی را تعطیل کردند و بعد از آنکه با برخی رسانه‌ها همچون خبرگزاری ایلنا صحبت کردیم، برخی مشکلات ما حل شد.

وی با تشکر از پیگیری‌های خبرگزاری ایلنا به عنوان یک خبرگزاری حامی تولید و کار گفت: بعد از اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت گرفت برخی شرکت‌ها همچون شرکت روغن لادن تا حدودی نیاز قنادان به روغن را بر اساس نرخ مصوب تامین کردند که جای تشکر دارد و به نوعی پشت ما را خالی نکرد اما بقیه شرکت‌ها خدمات خوبی به ما ندادند.

بی‌بلا افزود: قنادان و شیرینی فروشان همچنان برای تامین روغن خود دچار مشکل هستند و بسیاری از تولیدکنندگان شیرینی و قنادی در شب عید مجبور هستند برای تهیه روغن با مراجعه به فروشگاه‌های مایحتاج عمومی مانند افراد عادی روغن خود را از غرفه‌های فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 4000 نفر به عنوان کارگر به عنوان کارگر و فعال صنفی در شغل قنادی و شیرینی فروشی و آجیل فروشی در منطقه شهرری مشغول به کار هستند، ادامه داد: بیش از 50 درصد کارگران به دلیل کرونا و تعطیلی واحدهای تولیدی و مشکلات اقتصادی بیکار شدند و امیدواریم در سال جدید این مشکلات حل شود.

بی‌بلا با اشاره به اینکه کرونا تمام می‌شود اما مشکلات اقتصادی و بی‌برنامگی همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: شاید در برخی مناطق مرفه و پربرخوردار شهر تهران گروهی از قنادان با مشکلات کمتری همراه باشند اما واقعیت این است که در منطقه شهرری که به نوعی طبقه متوسط و زیرمتوسط زندگی می‌کنند نمی‌توان قیمت‌ها را افزایش داد و گروهی از مردم برای تهیه شیرینی با مشکلات زیادی همراه هستند.

وی افزود: در حالی که ما اجازه نداریم محصول نهایی خود که شیرینی است را 20 درصد افزایش بدهیم، شاهد هستیم که بسیاری از کالاهای دیگر و همچنین مواد اولیه 100درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.

بی‌بلا با اشاره به لزوم توجه رسانه‌ها به مشکلات صنوف گفت: باید از خبرگزاری کار ایران (ایلنا) تشکر کنم که به صورت میدانی و مورد به مورد مشکلات قنادی‌های شهرری و حومه را بررسی کرد و با تهیه گزارش‌هایی و انعکاس آن به مقامات بالاتر راه را برای حل مشکلات باز کرد و خوشبختانه بخشی از مشکلات ما حل شد و برخی قنادی‌هایی که تعطیل شده بودند فعالیت خود را از سر گرفتند.

وی ادامه داد: صنف قنادی به نوعی صنف کارگری است و همه ما باید تلاش کنیم تا این صنف بر روی پای خود بایستد و ما نیز تلاش کردیم تا حقوق و مزایای کارگران خود را بدهیم اما واقعیت این است که علیرغم بیکاری، به دلیل حقوق پایین بسیاری از کارگران حاضر نیستند با دستمزدهای فعلی کار کنند.

وی ادامه داد: فعالیت به عنوان کارفرما در این روزها بسیار سخت است. من به عنوان یک کارفرما باید مواد اولیه را گران بخرم، حقوق خوب به کارگر بدهم اما نمی‌توانم کالای نهایی را به شکلی بفروشم که سود داشته باشد زیرا نه مردم توانایی خرید شیرینی را با قیمت گران دارند و نه اینکه من به عنوان تولیدکننده نمی‌توانم دائم قیمتم را افزایش دهم.

بی‌بلا با تبریک سال 1400 به مقام معظم رهبری و مردم گفت: امیدوارم در سال آینده با تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مسئولیت‌پذیری مدیران، بخش زیادی از مشکلات حل شود و خبرهای خوبی در بحث ثبات قیمت بشنویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز