خبرگزاری کار ایران

اردکانیان اعلام کرد:

برنامه‌ریزی برای عبور موفق از پیک بار تابستان 1400

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۸۸۲

وزیر نیرو گفت: با توجه به فراهم‌کردن تدارکات لازم، سعی خواهیم کرد با کمک هم عبور آرام و موفقی از تابستان 1400 داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان در حاشیه آئین پایانی پویش #هرهفته_الف_ب_ایران سال 99 در جمع خبرنگاران گفت:  با تعیین منابع مالی در بودجه 1400 توسط مجلس شورای اسلامی، توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر رفع فرسودگی شبکه‌های برق را عملیاتی خواهیم کرد.

وی افزود: تابستان امسال اوج بار ۵۸ هزار مگاوات بود، البته خودمان را برای ۶۰ هزار مگاوات آماده کرده بودیم اما با همراهی‌هایی که شد، توانستیم قله‌سایی کنیم تا در نتیجه سطح زیر این منحنی (انرژی) افزایش پیدا کند.

وزیر نیرو با بیان اینکه در 6 ماهه اول سال به صنایع بزرگ کشور بیش از 11 درصد بیشتر از سال قبل انرژی تحویل دادیم، اظهار داشت: پس این پیک‌سایی یا مدیریت بار در اوج تابستان به معنای کاهش انرژی نبود. دو سال متوالی 98 و 99 موفق شدیم برنامه‌های تابستان بدون خاموشی را با عرضه انرژی مورد نیاز و انجام کامل تعهدات صادراتی اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای برنامه‌های پیک سایی نهادینه کردن اخلاق خوب مدیریت مصرف است، افزود: از ده‌ها سال قبل اوج بار ما هر سال نسبت به سال قبل 5.2 درصد افزایش پیدا می‌کرد.

اردکانیان مصوبات مجلس شورای اسلامی را برای صنعت آب و برق مثبت دانست و یادآور شد: یکی از مکانیزم‌های خوبی که مجلس شورای اسلامی برای وزارت نیرو منابع قرار داد این بود که بتوانیم توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر رفع فرسودگی شبکه‌ها را عملیاتی کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به فراهم‌کردن تدارکات لازم، سعی خواهیم کرد با کمک هم عبور آرام و موفقی از تابستان 1400 داشته باشیم.

اردکانیان با اشاره به لزوم همکاری مردم برای عبور موفق از پیک بار تابستان 1400 افزود: در بخش صنعتی و تولیدی هم سعی خواهیم کرد از طریق توافقاتی که با تولیدکننده‌ها خواهیم کرد، بتوانیم از پیک بار تابستان 1400 عبور موفقی را داشته باشیم، هر چند کاهش بارش‌ها تاکنون ملاحظاتی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در سال آتی هم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران را دنبال خواهیم کرد، ادامه داد: از دی‌ماه امسال برنامه 180 روز کاری وزارت نیرو در سال آینده را تدوین کردیم. این برنامه در سه بخش تکمیل طرح‌های در دست اجرای ساخت و سازی، تکمیل طرح‌های در دست اجرای ساز و کاری و پروژه‌های ریل گذاری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز