خبرگزاری کار ایران

افزایش ۱۹۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۸۵۷

معاون برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی گفت: تا انتهای دولت دوازدهم یک هزار و 712 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی با اعتباری بالغ بر 22 هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا عظیمی در مراسم اختتامیه پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، با اشاره به اقدامات شرکت برق حرارتی در راستای این پویش، گفت: امسال در 11 استان کشور حدود یک هزار و 911 مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است که حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها بالغ بر 27 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم صنعت برق حرارتی در سال جهش تولید احداث بخش بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی است که امسال پنج واحد بخار نیروگاهی به ظرفیت 800 مگاوات به بهره‌برداری رسیده است و آخرین واحد بخار نیز امروز با دستور رئیس‌جمهور در نیروگاه کاسپین افتتاح می‌شود.

عظیمی با تاکید بر اینکه با افتتاح هر واحد بخار سالانه 200 میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد، گفت: با افتتاح این پنج واحد بخار نیروگاهی سالانه یک میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد که حجم ریالی این میزان صرفه‌جویی حدود پنج هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا انتهای دولت دوازدهم نیز یک هزار و 712 ظرفیت جدید نیروگاهی با اعتباری بالغ بر 22 هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی تاکید کرد: از جمله این طرح‌ها واحد بخار نیروگاه‌های هریس، جهرم، ارومیه و چابهار و بخش گاز نیروگاه‌های هنگام، آریان و زرند خواهد بود.

عظیمی با اشاره به اینکه شرکت برق حرارتی به طرح‌های سازوکاری این پویش نیز توجه جدی داشته است، ادامه داد: برق حرارتی در سال جاری چهار پروژه سازوکاری پویش از جمله بازپرداخت سرمایه‌گذاری احداث بخش بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی را به ثمر رسانده است که امیدواریم در سال‌های آتی نیز این مهم تکرار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز