خبرگزاری کار ایران

هشدار مهم مرکز افتا:

احتمال بروز اختلال در سامانه ها با آغاز سال ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۶۹۶

مرکز مدیریت راهبردی افتا هشدار داد: با آغاز سال ۱۴۰۰ در سامانه‌هایی که فیلد سال در آنها به صورت دو رقمی نگه داری می‌شود، احتمال بروز اختلال وجود دارد.

به گزارش ایلنا و روابط عمومی مرکز مدیریت راهبردی افتا، این نوع نگرانی قبلا در ورود به سال ۲۰۰۰ میلادی، نیز مطرح شده بود و تجربیات بین المللی در این زمینه وجود دارد.

مرکز مدیریت راهبردی افتا از مسئولان و متخصصان IT زیرساخت‌های حیاتی ، تولید کنندگان سامانه‌ها و ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی خواست، برای پیشگیری از وقوع هر اختلالی به هنگام آغاز سال 1400 ،تمامی سامانه های وابسته به تاریخ شمسی از جمله CRM، انبارداری، فروش، حسابداری، مدیریت محتوا و هر سامانه دیگری را از نظر امکان بروز مشکل در تغییر تاریخ و آغاز سال جدید، بررسی کنند.

کارشناسان مرکز مدیریت راهبردی افتا یادآور شده‌اند: اهمیت مسئله و چالش‌های ناشی از بروز مشکل تغییر تاریخ در آغاز سال جدید، در سامانه¬های ارایه دهنده خدمات عمومی و همچنین سامانه¬های قدیمی بیشتر است.

به همه مسئولان و متخصصان IT زیرساخت‌های حیاتی ، تولید کنندگان سامانه‌ها و ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی توصیه شده است، با هدف رفع مشکل احتمالی سامانه ها، قراردادهای خدمات پشتیبانی سامانه های حیاتی و دارای اهمیت،  تمدید و بروزرسانی شوند.

مرکز مدیریت راهبردی افتا از همه متخصصان و مسئولان IT دستگاه‌های دارای زیر ساخت حیاتی و همچنین ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی، خواسته است تا پایگاههای داده و چگونگی نگه‌داری تاریخ شمسی را در آنها از جهت بروز مشکل و اختلالات تغییر تاریخ، بررسی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز