خبرگزاری کار ایران

اردکانیان مطرح کرد:

پویش ۹۹ به ایستگاه آخر رسید/ اجرای ۳۰۷ پروژه با ۸۱ هزار و ۲۲ میلیارد تومان اعتبار

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۶۲۳

وزیر نیرو اظهار داشت: وعده کرده بودم ۲۵۰ پروژه را به ۵۰ هزار میلیارد تومان در پویش سال ۹۹ به بهره برداری برسانیم اما با طرح‌های امروز ۳۰۷ پروژه با ۸۱ هزار و ۲۲ میلیارد تومان افتتاح می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا اردکانیان در مراسم اختتامیه پویش در سال ۹۹ و همزمان با بهره برداری از ۶ طرح در استان‌های تهران، گیلان، مازندران و قزوین به اعتبار ۱۴۱۸۶ میلیارد تومان اظهار داشت: وعده کرده بودم ۲۵۰ پروژه را به ۵۰ هزار میلیارد تومان در پویش سال ۹۹ به بهره برداری برسانیم اما با طرح‌های امروز ۳۰۷ پروژه با ۸۱ هزار و ۲۲ میلیارد تومان افتتاح می‌شوند.

وی افزود: با کار جمعی و برنامه‌ریزی انجام شده در سال جهش تولید در کوران جنگ اقتصادی و روانی دشمنان سرزمین برای ابراز توانمندی ملت ایران در همه صحنه‌ها و بروز ظرفیت‌های نهفته منابع انسانی و نمایش تاب‌آوری جامعه، انجام وظیفه و عرضه خدمات در حوزه آب و برق داشتیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه انجام پویش #هرهفته_ الف_ ب_ ایران در ۲۵ فروردین امسال اعلام شد، گفت: ما امروز موفق شدیم در ارتباط مستقیم و منظم با دست اندرکاران این پویش را به ایستگاه آخر برسانیم.

وی اجرای ۱۴ سد مخزنی، ۵۵ هزار و ۶۴۲ هکتار شبکه آبیاری زهکشی، ۱۰ پروژه آبرسانی شهری، ۱۳ تصفیه خانه فاضلاب، آبرسانی پایدار به ۱۶۵۰ روستا با یک میلیون و ۴۹ هزار نفر جمعیت را از جمله پروژه‌های آبی در قالب پویش ۹۹ عنوان کرد.

اردکانیان همچنین اجرای ۹ پروژه نیروگاهی، بازتوانی ۵ نیروگاه، ۳۰ نیروگاه مقیاس کوچک، ۲۵ نیروگاه تجدیدپذیر را از جمله طرح‌های انجام شده در حوزه برق کشور برشمرد و افزود: جمعا ۲۳۳۵ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد و  ۲۸۸ روستای باقیمانده نیز برق‌رسانی شد.

مقام عالی وزارت نیرو با بیان اینکه علاوه بر طرح‌های ساخت و سازی پویش طرح‌های ساز و کاری نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده‌اند، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها باید کم کم جای خود را در فعالیت‌های آب و برق باز کنند چراکه منجر ره تسهیل و سرعت در پروژه‌های ساخت و سازی می‌شوند.

اردکانیان در ادامه با اشاره به طرح‌هایی که امروز با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به افتتاح می‌رسند، گفت: نیروگاه بخار کاسپین با ۱۵۰ مگاوات در مازندران، تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، تصفیه خانه مسکن مهر صومعه سرا، آبگیری سد نهم در قزوین، آب اندازی تصفیه خانه فاضلاب در غرب تهران و تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر از جمله پروژه هایی هستند که امروز به بهره برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد اجرای طرح‌ها توسط بخش غیردولتی تامین سرمایه شده و این رویه استمرار خواهد داشت، یادآور شد: در قالب برنامه ۱۸۰ روزه تا پایان دولت دوازدهم مجموع طرح‌ها مطابق روال به ثمر خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز