خبرگزاری کار ایران

تحقق ۹۱ درصدی پیش‌بینی تولید سبزی، صیفی و میوه‌های گلخانه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۱۲۴

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی خبر داد: ۹۱ درصد پیش بینی تولید سبزی و صیفی و سایر محصولات گلخانه ای به رغم شیوع کرونا تاکنون محقق شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا تقوی ضمن بیان این مطلب افزود: پیش بینی تولید سبزی و صیفی و میوه ها و کشت های غیر متداول همچون فیسالیس، پشن فروت و دراگون فروت در سال جاری به میزان ۳ میلیون و ۴۸۳ هزار تن بوده که از این میزان تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن برآورد تولید داشته ایم.

وی اظهار داشت: انتظار داریم تا پایان زمان برداشت در سال جاری در گلخانه ها میزان تولید این محصولات به حدود ۳ میلیون و ۱۶۳ هزار تن برسد.

تقوی درباره کشت محصولات جدید در واحدهای گلخانه ای کشور گفت: تولید انواع محصولات باغی از جمله آناناس، موز، زردچوبه و زنجبیل در گلخانه ها برنامه ریزی شده است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی، انتقال کشت بخشی از سبزی و صیفی فضای باز به محیط کنترل شده، اصلاح، بازسازی و نوسازی واحدهای گلخانه ای و پرورش قارچ خوراکی، بهبود مدیریت تولید در محیط کنترل شده با ارتقای دانش فنی کارشناسان و بهره برداران از طریق تربیت نیروی ماهر و بکارگیری تکنولوژی های نوین و پیشرفته در گلخانه ها را از برنامه های اولویت دار این دفتر در بخش گلخانه ها برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز