خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

جابه‌جایی ۱۱۲ میلیون تن انواع کالا از بنادر در ۱۱ ماهه امسال

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۳۴۲

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌تا پایان بهمن ماه امسال، ۱۱۲ میلیون تن انواع کالاهای بازرگانی از بنادر تجاری کشور جابه‌جا شده است.

به گزارش ایلنا، محمد راستاد در حاشیه همایش سالانه مدیران این سازمان اظهار داشت: در سال جاری، به رغم شرایط سخت ناشی از کرونا و تحریم‌های ظالمانه، طرح‌های توسعه‌ای به خوبی دنبال شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اهداف برنامه‌های سازمان بنادر در سال ۱۴۰۰، از تکمیل توسعه فاز سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، بندر شهید رجایی قابلیت پذیرش کشتی‌های با ظرفیت ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU را خواهد داشت.

به گفته راستاد، توسعه اسکله‌های نفتی و اضافه شدن اراصی پسکرانه بندر شهید رجایی، از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای در دست اجراست که یک گام رو به جلو از نظر رویکردهای لجستیکی و ایجاد ارزش افزوده در بندر محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در دست اقدام، بندر شهید رجایی به یک بندر نسل سومی ارتقا پیدا می‌کند، گفت: در بندر چابهار به دبنال تکمیل تجهیزات در سال آینده هستیم.

وی در خصوص طرح توسعه‌ای در بندر امام خمینی( ره) خاطرنشان کرد: با احداث ۳ پایانه مکانیزه و تخصصی غلات در بندر امام خمینی(ره) یک تحول جدی از نظر بهبود نُرم عملیات تخلیه و بارگیری را دست‌کم به میزان دو برابر فعلی شاهد هستیم.

به گفته راستاد، الگوی توسعه پایانه غلات مکانیزه در بندر امام خمینی ره، در بنادر چابهار و شهید رجایی نیز در دست اجرا و برنامه‌ریزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز