خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی تاکید کرد:

تمهیدات لازم برای جلوگیری از قاچاق روغن به خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۹۹۸

قائم ‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی شرایط تامین و توزیع میوه ایام عید را مناسب توصیف کرد و بر ایجاد شبکه‌های توزیع موازی در راستای توزیع بهتر و جلوگیری از قاچاق به خارج از کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، جلسه کارگروه تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور وزاری صمت و جهاد کشاورزی، معاونین ۲ وزارتخانه و دیگر مسئولان مربوطه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، محمدصادق مفتح، با تاکید بر شرایط مناسب بازار میوه گفت: در حال حاضر میوه با کیفیت مناسب و قیمت متعادل در حال توزیع است و طبق گزارشات میدانی، هیچ ازدحام جمعیتی در مراکز توزیع و عرضه وجود ندارد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با اشاره به ایجاد شبکه توزیع مستقیم گفت: در مورد میوه شب عید هیچ کمبود و مشکلی وجود ندارد و بازرسی‌ها بر این بازار به صورت ویژه در حال انجام است؛ در مورد روغن نیز میزان تولید در کشور در حد مطلوب است.

وی با اشاره به افزایش قیمت جهانی روغن خام آفتابگردان و روغن پالم تصریح کرد: به منظور جلوگیری از قاچاق این کالا به خارج از کشور تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

مفتح تعیین گروه‌های هدف و تامین کالای مورد نیاز آن‌ها از طریق شبکه‌های توزیع موازی بازار یکی از راه‌کارهای مناسب برای تنظیم بازار و جلوگیری از قاچاق روغن به خارج از کشور دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت شبکه‌های موازی بازار، نه تنها اقلام مورد نیاز جامعه هدف تامین می‌شود، که با خروج نیاز آن‌ها از بازار، مراجعه به بازار نیز کاهش می‌یابد.

بنا به توضیحات مفتح، استفاده از ابزار‌های توزیع هر گروه هدف، باعث آرامش بازار خواهد شد چرا که این شبکه‌های موازی اطلاعات کامل از جامعه و میزان تقاضا دارند و توزیع به بهترین شکل انجام خواهد شد که اقدامات اولیه برای استفاده از ظرفیت‌های این شبکه انجام شده است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با تاکید بر اینکه هیچ گزارشی از استان‌ها مبنی بر وجود بحران در بازار میوه دریافت نشده است، گسترش شبکه توزیع را ضروری دانست و افزود: ساختار سازی در این رابطه انجام شده است و با توجه به نواقصی که در شبکه توزیع سنتی وجود دارد، ایجاد شبکه‌های توزیع جدید لازم به نظر می‌رسد.

مفتح همچنین بر آرامش و تعادل در بازار شکر اشاره کرد و گفت بر خلاف سنوات گذشته که در این ایام شاهد نوساناتی در این بازار بودیم، امسال در خصوص شکر هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز