خبرگزاری کار ایران

اردکانیان به ایلنا خبر داد:

مذاکره با افغانستان برای افزایش صادرات برق به این کشور/ گشایش در مقررات برای جذب بیشتر سرمایه در تجدیدپذیرها؛ قبل از پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۷۶۳

وزیر نیرو درباره وضعیت صادرات برق به افغانستان بعد از انفجارهای اخیر در مرز دو کشور گفت: به دلیل آتش سوزی‌ها شبکه برق آسیب دید اما مشکل جدی نیست. تا حدی که تعهد صادر داشتیم امکان صدور انرژی فراهم است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان در حاشیه چهل و چهارمین هفته پویش #هرهفته الف - ب - ایران در پاسخ به سوال ایلنا درباره اظهارات اخیر رییس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر این که سیاست های دولت با توسعه تجدیدپذیرها در کشور همسو نیست، گفت: وزارت نیرو با جدیت به دنبال توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر است اما متاسفانه به دلیل موضوعات مرتبط با تغییر نرخ ارز با کاهش سرمایه گذاری خارجی در این عرصه مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه کشور ما به لحاظ تابش خورشید مناطق جذابی برای سرمایه گذاری دارد، افزود: یعنی سرمایه گذاران در واحد زمان حتی بیش از نقاط نزدیک می‌توانند در ایران تولید انرژی داشته باشند.

اردکانیان با بیان اینکه کشور ما مناطق مطالعه شده پهناوری برای استفاده از انرژی خورشیدی و تونل‌های بادی دارد گفت: مهمترین مناطق برای استفاده از انرژی باد در مناطق مرزی افغانستان است که اخیرا اجلاس سه جانبه‌ای با افغانستان و آلمان برای جذب سرمایه گذاری خارجی و استفاده از دانش فنی و نیروی انسانی ایران برگذار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در این پروژه برای ظرفیت تا حدود 30 هزار مگاوات استفاده از انرژی بادی از سرمایه گذاری خارجی استفاده خواهد شد.

اردکانیان با تاکید براین که سیاست دولت توسعه تجدیدپذیرها در کشور است گفت: حتی کشورهایی که منابع سوخت‌های فسیلی قابل ملاحظه‌ای دارند به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی تجدیدپذیرها هستند چراکه آینده انرژی دنیا در این بخش است؛ قطعا ما هم باید از این فرصت استفاده کنیم.

مقام عالی وزارت نیرو از ایجاد گشایش در ضوابط و مقررات توسعه تجدیدپذیرها خبر داد و افزود: طی همین روزها و قبل از پایان سال درصدد هستیم به لحاظ ضوابط و مقررات گشایش بیشتری ایجاد کنیم تا توجه مناسب‌تری به سرمایه گذاری در تجدیدپدیرها رخ دهد.

وی در پاسخ به سوال دوم ایلنا درباره وضعیت صادرات برق به افغانستان بعد از انفجارهای اخیر در مرز دو کشور گفت: به دلیل آتش‌سوزی‌ها شبکه برق آسیب دید اما مشکل جدی نیست. تا حدی که تعهد صادر داشتیم امکان صدور انرژی فراهم است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال توسعه امکان تبادل برق با افغانستان هستیم، از آغاز مذاکرات برای توسعه صادرات برق به این کشور خبرداد.

وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک مذاکرات ما تبدیل به قرارداد بلندمدت شود تا بتوانیم با توجه به طولانی بودن قرارداد توجیه بیشتری برای سرمایه گذاری و احداث خط انتقال داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز