خبرگزاری کار ایران

میزان رسوب کالاهای اساسی در بنادر کشور معادل ۳.۸ میلیون تن است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۷۴۸

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، وضعیت ۱۱ ماهه رسوب انواع کالا، کالاهای کانتینری و کالاهای اساسی را در بنادر کشور تشریح و میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی را در این مدت اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از سازمان بنادر و دریانوردی، روانبخش بهزادیان درباره آخرین وضعیت رسوب کالاهای اساسی در بنادر کشور، اظهار داشت: در حال حاضر میزان رسوب کالاهای اساسی در بنادر کشور معادل ۳,۸ میلیون تن است که بیشترین میزان رسوب این کالاها شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن نباتی بوده و مربوط به بندر امام (ره) است.
 
وی ادامه داد: میزان رسوب انواع کالا اعم از کالاهای اساسی و غیراساسی در بنادر ایران طی ۱۱ ماه گذشته معادل ۷,۳ میلیون تن و میزان رسوب کالاهای کانتینری برابر ۸۲ هزار و ۳۴۰ TEU بوده است.
 
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شرایط تحریم و انتشار ویروس کرونا مشکلاتی را در زمینه فعالیت های بندری ایجاد کرده است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با پیش بینی مشکلات احتمالی و برنامه ریزی و توزیع منابع و تجهیزات توانسته مدیریت قابل قبولی را در زمینه واردات و توزیع کالای اساسی مدنظر قرار دهد.
 
بهزادیان در رابطه با آمار تخلیه و بارگیری بنادر کشور طی ۱۱ ماهه ۹۹، تصریح کرد: بر اساس آمار موجود، کل میزان آمار عملکرد کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور بالغ بر ۱۵۵,۴ میلیون تن بوده است.
 
وی افزود: در بخش کالای نفتی نیز میزان تناژ عملکرد ۱۱ ماهه بالغ بر ۷۵ میلیون تن بوده است. 
 
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در بخش کالاهای غیرنفتی در مدت یاد شده تناژ عملکرد بالغ بر ۸۰,۴ میلیون تن بوده است، گفت: علت اصلی کاهش آمار عملکرد در حوزه تخلیه و بارگیری در بنادر، شیوع ویروس کرونا و تحریم است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز