خبرگزاری کار ایران

واردات نفت چین افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۶۳۸

واردات نفت خام چین در ماه‌های ژانویه و فوریه نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش یافت.

به گزارش ایلنا از رویترز، واردات نفت خام چین در دو ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه پارسال ۴.۱ درصد و نسبت به همین دوره در سال ۲۰۱۹، ۴.۱ درصد افزایش یافت و به ۸۹ میلیون و ۵۷۰ هزار تن رسید. این افزایش واردات به‌دلیل تقاضای زیاد سوخت و افزایش ظرفیت پالایشگاهی در چین بوده است.

داده‌های اداره گمرک چین در روز یکشنبه (۱۷ اسفندماه) نشان داد واردات نفت خام این کشور در ماه‌های ژانویه و فوریه ۱۱ میلیون و ۸۰ هزار بشکه در روز بوده است.

واردات نفت خام این کشور سال گذشته با شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان مختل شد و قرنطینه‌های ناشی از آن فعالیت بنادر و تقاضای سوخت را کاهش داد.

شیوع دوباره ویروس کرونا و محدودیت‌های مسافرتی پکن در تعطیلات سال نو چینی می‌تواند تقاضای نفت در این کشور را ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد، این در حالی است که تحلیلگران معتقدند این مسئله، اختلالی در روند بهبود مصرف سوخت ایجاد نمی‌کند.

چین سهمیه واردات نفت خام غیردولتی را در سال جاری میلادی ۲۰ درصد افزایش داده است.

واردات گاز طبیعی چین هم در دو ماه نخست امسال و در پی افزایش تقاضای سوخت گرمایشی به‌دلیل سرمای هوا، ۱۷.۴ درصد افزایش یافته و به ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسیده است.

واردات گاز طبیعی این کشور در مدت مشابه سال ۲۰۱۹، ۱۷ میلیون و ۳۶۰ هزار تن بود.

صادرات فرآورده‌های نفتی چین نیز در ماه‌های ژانویه و فوریه نسبت به پارسال ۱.۹ درصد افزایش یافته و به ۱۰ میلیون و ۹۶۰ هزار تن رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز