خبرگزاری کار ایران

در رونمایی مراسم آغاز تجاری سازی فناوری ۵ مطرح شد:

برخی واگذاری‌ها در شرکت مخابرات اشتباه بود / باید با انحصار مبارزه کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۰۸۴

هر چند واگذاری‌ها در بخش های مختلف باعث رشد شده است اما متاسفانه واگذاری برخی بخش‌ها اشتباه بوده به طور مثال واگذاری کابل‌های فیبرنوری، داکت‌ها و سیم‌های مسی که جزء اموال عمومی است به شرکت مخابرات کاملا اشتباه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم آغاز تجاری سازی فناوری 5g ظهر امروز با حضور حسین تهرانی مدیرعامل مبین نت و آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اهالی رسانه در تالار ایوان شمس برگزار شد.

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدام خوب مبین‌نت گفت: امروز باید این حرکت جدید را به دوستان مبین نت تبریک بگوییم یکی از نیازهای مردم امروز پهنای باند است و مطالبه اصلی آنها افزایش پهنای باند در اینترنت است.

وی ادامه داد: هر چند واگذاری‌ها در بخش‌های مختلف باعث رشد شده است اما متاسفانه واگذاری برخی بخش‌ها اشتباه بوده به طور مثال واگذاری کابل‌های فیبرنوری، داکت‌ها و سیم‌های مسی که جزء اموال عمومی است به شرکت مخابرات کاملا اشتباه بوده زیرا این شرکت نه در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند نه چابک‌سازی انجام می‌دهد و حتی جلوی سرمایه‌گذاری را نیز می‌گیرد و بسیار تلاش کردیم که در سال‌های اخیر در بحث واگذاری‌ها اصلاحاتی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: امروز کمیت ما در بحث پهنای باند می‌لنگد و از سوی دیگر مطالبات مردم نیز برای پهنای باند زیاد است و همین مساله فشار را بر روی تلفن همراه افزایش داده و راه میان‌بر برای کاهش این فشار استفاده از تکنولوژی 5g و FWA است. استفاده از 5g برای اینترنت خانگی بسیار خوب است زیرا باعث می‌شود تا 30 برابر سرعت و قدرت استفاده از اینترنت را افزایش بدهد  واین مساله کمک زیادی در بخش پهنای باند خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه نباید واگذاری به انحصار منجر شود گفت: البته باید قبول کنیم که واگذاری درست و ایجاد رقابت باعث رشد می‌شود امروز اگر ایرانسل همراه اول شاهد رشد هستند به دلیل آن است که می‌بینند در بازار رقیب وجود دارد و باید کیفیت خود را ارتقا بدهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: امروز در بحث 5g ما دو چالش جدی داریم ابتدا مودم و قیمت آن است که باید مبین نت با همراهی همراه اول و بانک‌ها یک خط اعتباری بگیرند تا مصرف کننده بتواند با استفاده از تسهیلات اعتباری مثلا قیمت مودم را که دو میلیون تومان است با استفاده از اعتبار تهیه کند. مساله بعد تجهیزات است که من توصیه می‌کنم حتما در بحث تجهیزات از تولیدات داخلی استفاده کنیم و دنبال راه حل خارجی نرویم اگر مردم از ما راضی شوند قطعا ما موفق بوده‌ایم اگر راضی نباشند موفق نبودیم.

حسین تهرانی مدیرعامل مبین نت با اشاره به فعالیت‌های این شرکت و برنامه‌ریزی‌ها برای ارتقای کیفیت اینترنت گفت: در طول 12 سال فعهالیت از سال 95 که ما وارد TDLT شدیم روندخوبی را داشتیم و امروز حدود 400 هزار مشترک خانگی و در بخش سازمانی نیز بیش از هزاران سازمان را سرویس می‌دهیم و در این راه الحاق ما به همراه اول کمک شایانی کرد.

وی ادامه داد: در حوزه خانگی ما بیشترین مصرف سرانه کشوری را داریم و افتخار می‌کنیم که مصرف کنندگان خانگی پرسرعت را میزبانی می‌کنیم و در بخش سازمانی نیز بعد از مخابرات دومین سازمان درآمدزا در بحث اینترنت دهستیم.

وی ادامه داد: امروز با راه‌اندازی اقتصادی 5g جهش خوبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود و در اولین مرحله سازمان فناوری اطلاعات شهرداری و خبرگزاری ایرنا از تکنولوژی 5g استفاده خواهند کرد.

تهرانی با اشاره به مشکلات اپراتورها و عرضه کنندگان خدمات اینترنتی گفت: متاسفانه افزایش قیمت ارز و همچنین نبود توازن بین درآمد اپراتورها و هزینه‌ها باعث شده تا یک فاصله‌ای بین درآمدها و هزینه های سرمایه‌گذاری به وجود بیاید.

در انتهای این مراسم سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران و خبرگزاری ایرنا و خبرنگاران این خبرگزاری به اینترنت 5g متصل شدند و از امروز از این اینترنت استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز