خبرگزاری کار ایران

دریافت، پالایش، انتقال و توزیع روزانه و دائمی بیش از هزار میلیون مترمکعب گاز سخت و نفس‌گیر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۵۷۶

معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد که شرکت ملی گاز ایران وظیفه خود را در زمینه تأمین و انتقال پایدار گاز در زمستان ۹۹ به‌خوبی انجام داده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی در آخرین نشست سوخت زمستانی این شرکت که روز گذشته (۱۶ اسفندماه) در محل دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، ضمن قدردانی از همه کارکنان حوزه تأمین، پالایش، انتقال و توزیع گاز طبیعی به‌ویژه مدیریت و کارکنان دیسپچینگ این شرکت که نقش مهمی در مدیریت جریان انتقال و توزیع گاز در سراسر کشور دارند، عبور همراه با آرامش از زمستان سال ۹۹ را نتیجه تلاش گروهی و همت مضاعف کارکنان شرکت ملی گاز ایران دانست.

وی گفت: آرامش موجود در جامعه در فصل زمستان به واسطه مدیریت خوب انجام‌شده در صنعت گاز، برنامه‌ریزی مناسب، تلاش مضاعف و استفاده از تجربه اندوخته‌شده در این شرکت در کنار اعتماد و همدلی مدیران بخش‌های گوناگون نسبت به یکدیگر و کاری که انجام می‌دهند به‌دست آمد و با اینکه میانگین دما به نسبت پاییز و زمستان ۹۸، افت و خیز بیشتری داشت و مصرف گاز در بخش‌های مختلف افزایش یافت، اما هیچ مشکلی در تأمین و عرضه گاز به‌وجود نیامد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در واقع دو اتفاق شاخص در بخش انتقال و توزیع گاز سبب شد شرکت ملی گاز ایران امسال نیز مانند سال‌های گذشته، با وجود شرایط سخت شیوع ویروس کرونا، عبور موفقی را از زمستان تجربه کند. یکی از این اتفاق‌های شاخص این بود که ما به هیچ‌وجه در هیچ‌یک از میدان‌های تولید حبس گاز نداشتیم، یعنی هر مقدار گاز تولیدشده، بلافاصله برای انتقال و توزیع، برداشت می‌شد و نکته دوم و مهم بعدی آن بود که در اول سال در هیچ نقطه‌ای از کشور، افت فشار یا قطعی گاز نداشتیم که نشان داد شرکت ملی گاز ایران وظیفه خود را در بحث تولید، انتقال و توزیع گاز به‌خوبی انجام داده است.  

تربتی دستیابی به این دستاوردها در سال ۹۹ را نتیجه برنامه‌ریزی مناسب، استفاده از تجربه‌های مدیران و همکاری و همدلی مناسب در همه بخش‌ها دانست و اظهار کرد: گاهی در جامعه احساس می‌شود گاز بدون هیچ مشکلی تأمین و توزیع می‌شود، در حالی که در واقع این‌طور نیست و دریافت، پالایش، انتقال و توزیع روزانه و دائمی بیش از هزار میلیون مترمکعب گاز طبیعی و برنامه‌ریزی مطلوب برای توزیع در بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری، صادراتی و دیگر بخش‌ها کاری بسیار دشوار، حساس، سخت و نفس‌گیر است و همه کارکنان، مدیران و دست‌اندرکاران شرکت ملی گاز ایران و بخش‌های بالادستی به‌صورت شبانه‌روزی برای تأمین پایدار و بدون دغدغه گاز طبیعی به مردم کشور، تلاش ویژه و مضاعفی دارند.

براساس این گزارش، محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران و دیگر مدیریت‌های حوزه‌های پالایشی، انتقال و گازرسانی گزارش جامعی از عملکرد پالایش، انتقال و توزیع گاز طبیعی در سال ۹۹ ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز