خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد:

برآورد درآمد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی اینفلوئنسرها/ کسب وکارهای فضای مجازی به رسمیت شناخته شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۱۴۶

نایب رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی اظهار داشت: الان مساله مشمولان جدید این است که ما چه خدماتی را استفاده می‌کنیم جز یک اینترنت ضعیف که دائما هم در آن تهدید وجود دارد که می‌بندیم و این فضا را از بین می‌بریم. اینها مواردی است که با یکدیگر تضاد دارند و مجلس قبل از تصویب طرح باید چنین فضایی را به رسمیت بشناسد.

عبدالرضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد اخذ مالیات از اینفلوئنسرها اظهار کرد: این طرح هنوز در شورای نگهبان تایید نشده است. در واقع یک موضوع کلی طرح شده که اینفلوئنسرهایی که بیش از 500 هزار فالوور داشته باشند مشمول مالیات می‌شوند. ذیل این موضوع کلی هنوز بحث جدی‌ مطرح نشده  و اعتراضات زیادی نیز از طرف اینفلوئنسرها انجام شده است.

وی افزود: بسیاری از مشاوران در حوزه‌های مالیاتی نیز پیش‌بینی می‌کنند که به راحتی نمی‌توانند این طرح را عملی کنند چراکه آنها مجازی هستند و سندیتی در کار آنها وجود ندارد که بتوانند اطلاعات مالی و مالیاتی آنها جمع‌آوری کنند.

نوروزی همچنین خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم هر کسب‌وکاری که وجود دارد طبیعتا باید مالیات خود بپردازد. دنیای مجازی نیز امروزه قدرت زیادی گرفته اما متاسفانه در داخل ایران هنوز این فضا را جدی به رسمیت نشناخته‌ایم. وقتی می‌توان از یک کسب‌وکار مالیات گرفت که به آن رسمیت داده شود اما در مورد این صفحات چنین رسمیتی داده نشده است. این افراد از پلتفرم‌های خارجی استفاده می‌کنند که حتی برای این پلتفرم‌ها نیز بیشتر مواقع یا سرعت اینترنت را کاهش داده‌اند یا آن را فیلتر کرده‌اند و مخاطبان از VPN استفاده می‌کنند.

نایب رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات با فرصت دانستن این موقعیت برای اینفلوئنسرها گفت: بنابراین رسمیت برای این کسب‌وکارها ایجاد نشده است. شاید این فرصت خوبی برای این دوستان فضای مجازی باشد که با همین بهانه رسمیت خود را داشته باشند تا وزارت اقتصاد و دارایی هم بتواند خدمات دیگری نیز به آنها بدهد. اما الان مساله مشمولان جدید این است که ما چه خدماتی را استفاده می‌کنیم جز یک اینترنت ضعیف که دائما هم در آن تهدید وجود دارد که می‌بندیم و این فضا را از بین می‌بریم. اینها مواردی است که با یکدیگر تضاد دارد، مجلس قبل از تصویب چنین طرحی باید رسمیت چنین فضایی را ایجاد می‌کرد.

وی افزود: برآوردها می‌گویند که این صفحات در سال 1000 میلیارد تومان درآمد دارند. البته این برآورد بر اساس محاسبات قیمت استوری و تعداد آن و غیره بوده است. بنابراین نمی‌توان آن را به طور جدی تایید کرد چراکه مسائل این دوستان بیشتر به شکل مجازی و شفاهی بوده و قراردادی بین دوطرف وجود ندارد که آمار دقیقی از آن محاسبه کرد.

نوروزی همچنین خاطرنشان کرد: فضای مجازی نیز شغل محسوب می‌شود و دنیا به این سمت حرکت کرده، ما هم نمی‌توانیم از آن دور شویم. تاکید من بیشتر روی رسمیت این فضاها است تا نهادهایی مانند وزارت اقتصاد خدمات خوبی ایجاد کنند. اگر خدمات خوبی ایجاد شود خود این افراد استقبال می‌‌کنند و در نهایت مالیات نیز پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز