خبرگزاری کار ایران

آغاز بهره‌برداری تاسیسات گردشگری سدها از تابستان ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۰۱۳

وزیر نیرو با اشاره به پویش #هرهفته_الف_ب_ایران گفت: تاکنون 294 پروژه با سرمایه‌گذاری 66 هزار میلیارد تومان از ابتدای سال در قالب این پویش به مدار بهره‌برداری آمده است.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "رضا اردکانیان" ظهر امروز در مراسم افتتاح همزمان چهار پروژه صنعت آب و برق استان یزد که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به هفته چهل و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، اظهار کرد: این پویش در سال 99 با هدف به ثمر رساندن 250 پروژه با اعتبار 50 هزار میلیارد تومان آغاز شد. با احتساب پروژه‌های آب و برق که امروز در یزد افتتاح شد، تاکنون 294 پروژه با سرمایه‌گذاری 66 هزار میلیارد تومان از ابتدای سال در قالب این پویش به مدار بهره‌برداری آمده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: 13 سد مخزنی، 11 شبکه زهکشی آب، 10 طرح آبرسانی شهری، هشت تصفیه‌خانه بزرگ آب، 10 تصفیه‌خانه فاضلاب، آبرسانی به 1250 روستای کشور، احداث و افتتاح هشت واحد نیروگاهی و ارتقای توان نیروگاه‌های موجود با 30 واحد نیروگاه مقیاس کوچک و 25 نیروگاه تجدیدپذیر و برق‌رسانی به 288 روستای کشور از جمله این پروژه‌های افتتاح شده است.

وزیر نیرو ادامه داد: امسال کار جدیدی آغاز کردیم و در کنار پروژه‌های ساخت و سازی، پروژه‌های ساز و کاری با این هدف که اصلاح ساز و کارها و ابداع‌ساز و کارهای جدید نقش بسزایی در سرعت دادن به پروژه‌های ساخت و سازی در کاهش هزینه‌های تمام شده در تسهیل خدمت‌رسانی به مردم دارند، آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: وعده ما 50 پروژه ساز و کاری بوده که تا امروز 53 مورد آن به بهره‌برداری رسیده که از آن جمله می‌توان به یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب شهری و روستایی اشاره کرد که با تجمیع امکانات مالی، تجهیزاتی و منابع انسانی، سرعت بیشتری در خدمت‌رسانی به‌ویژه در روستاها ایجاد شد.

اردکانیان عنوان کرد: اصلاح ساختار مدیریت آب کشور نیز از آن جمله بود و امروز ساختار جدیدی بر اساس مدیریت حوضه آبریز تشکیل دادیم و 9 حوضه آبریز بزرگ تعریف شد که انتظار ما این است با استقرار مدیریت‌های حوضه آبریز، مرزهای طبیعی مدیریت آب هم ایجاد و به رسمیت شناخته شده تا زمینه بروز تنازع و تنش بین استان‌ها در حوزه آب برطرف شود.

وی عنوان کرد: سند سازگاری با کم‌آبی تک تک استان‌ها تدوین شده و تخصیص‌های جدیدی که برای استفاده از آب دریا دادیم شرطش این بود که این سندها تایید شده باشد تا استان‌ها بدانند که نقشه راهشان چیست.

اردکانیان از تدوین سند گردشگری آبی خبر داد و گفت: برای اولین بار محدودیت و ممنوعیت استفاده گردشگری از دریاچه‌ها برداشته شد و قرار است در اطراف سدها با رعایت ملاحظات زیست محیطی و کنترل‌های کمی و کیفی آب، زیرساخت‌های گردشگری ایجاد شود.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری برای احداث تاسیسات گردشگری در این فضاها را به مزایده گذاشتیم و از تابستان 1400 به مرور این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد و هموطنان ما از این ظرفیت بزرگ طبیعی برای گردشگری استفاده می‌کنند که البته اشتغال‌زایی قابل ملاحظه‌ای نیز دارد.

به گفته وزیر نیرو، مجموعه این طرح‌ها ریل‌گذاری مناسبی برای فعالیت در عرصه آب و برق کشور به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز