خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد در پاسخ به ایلنا:

دلیل تعویق انتخابات سهام عدالت، به حد نصاب نرسیدن نامزدها و استعلام آنها بود/ ایران به حقش در آزادسازی پول‌های بلوکه شده می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۹۶۶

وزیر اقتصاد درباره علت تعویق انتخابات هیات مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت اظهار داشت: هیچ زمان‌بندی نهایی و قطعی برای انتخابات تعیین نشده بود و قرار بود در جلسه شورای عالی بورس تاریخ انتخابات نهایی و اعلام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرهاد دژپسند در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هم‌اندیشی با تولیدکنندگان و کارآفرینان اظهار داشت: در طول یک سال گذشته به دلیل شرایط کرونا نشستی با تولیدکنندگان و کارآفرینان نداشتیم که امروز این جلسه با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد تا به مشکلات این افراد و دغدغه‌هایشان رسیدگی شود که یکی از این مشکلات بخش تامین مالی به ویژه سرمایه در گردش بوده است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات نظام بانکی در طول یک سال گذشته گفت: در این مدت هزار و 400 هزار میلیاد تومان تسهیلات بانکی به بخش تولید داده شده که 60 درصد آن، متعلق به سرمایه در گردش بوده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: بازار سرمایه هم اخیرا در بخش تامین مالی کمک‌هایی به اقتصاد کرده است و از طریق اوراق بدهی در بخش های تامین مالی صورت پذیرفته است.

دژپسند تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که موانع در بخش تولید را کاهش دهیم و بتوانیم در تامین مالی به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کمک کنیم.

وی در پاسخ به سوال ایلنا درباره علت تعویق انتخابات هیات مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت اظهار داشت: هیچ زمان‌بندی نهایی و قطعی برای انتخابات تعیین نشده بود و قرار بود در جلسه شورای عالی بورس تاریخ انتخابات نهایی و اعلام شود.

وی ادامه داد: البته قرار بر این گذاشته بودیم که انتخابات هیات مدیره شرکت‌های استانی در سال 99 برگزار شود اما در جلسه آخر شورای عالی بورس به این نتیجه رسیدیم که امکان برگزاری این انتخابات در روزهای باقیمانده از سال جاری وجود ندارد.

دژپسند ادامه داد: تعداد برخی از کاندیدها در برخی از استان‌ها به حد نصاب نرسید و یا اینکه استعلام‌های آنها نیامده بود و به همین دلیل انتخابات به یک زمان دیگری موکول شد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه برگزاری این انتخابات در این طرح گسترده نیاز به ملزوماتی دارد گفت: انتخابات باید در یک محیط رقابتی انجام شود و ملزومات آن را باید فراهم کنیم می‌دانیم که این انتخابات با حضور 30 میلیون سهامدار در 31 استان برگزار می‌شود به همین دلیل باید در برگزاری این انتخابات بسیار دقت شود از این رو اعضای شورای عالی بورس موافقت کردند برای اینکه اجحافی در حق کسی رخ ندهد این انتخابات به یک زمان دیگری موکول شود.

دژپسند همچنین درباره آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در عراق گفت: مرجع اطلاع‌رسانی در این موضوع بانک مرکزی است اما این حق کشورمان است و ایران در آزادسازی پول‌های بلوکه شده به حقش می‌رسد و این فشارها در حال کاهش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز