خبرگزاری کار ایران

هشدار اضطراری مرکز افتا:

آسیب‌پذیری‌های Microsoft Exchange، محمل سوء استفاده مهاجمان سایبری

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۸۹۳

مرکز مدیریت راهبردی افتا با هشداری اضطراری اعلام کرد: مهاجمان سایبری با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های Microsoft Exchange، کنترل برخی سرورها را بدست گرفته، بعضی از ایمیل‌ها را سرقت کرده و دامنه نفوذ خود را در سطح شبکه، افزایش داده‌اند.

به‌ گزارش ایلنا از مرکز مدیریت راهبردی افتا، کارشناسان این مرکز،  برای جلوگیری از سوءاستفاده مهاجمان سایبری از آسیب‌پذیری‌های Microsoft Exchange از متخصصان و کارشناسان IT  حوزه های زیرساختی کشور خواسته‌اند تا بطور موقت سرورهای Exchange را از شبکه سازمان‌های خود جدا کنند و سرورهای Exchange را بررسی فارنزیکی کنند.

کارشناسان مرکز مدیریت راهبردی افتا همچنین از کارشناسان و متخصصان حوزه IT   زیرساخت‌ها خواسته‎‌اند تا شواهد وجود «وب شل» را در شبکه سازمانی خود  به کمک کتابچه شکار وب شل  بررسی کنند، این کتابچه راهنما در سایت مرکز افتا قرار داده شده است.

مرکز افتا از مسئولان حوزه IT زیرساخت‌ها خواسته است در صورت مشاهده وجود شواهد نفوذ، بلافاصله این مرکز را از طریق پست الکترونیکی : cert@afta.gov.ir مطلع کنند.

مسئولان، متخصصان و کارشناسانIT سازمان‌های زیرساختی کشور باید در کمترین زمان ممکن، وصله‌های ارائه شده توسط مایکروسافت را بر روی سرورهای Exchange اعمال و در صورت عدم وجود شواهد نفوذ، سرورها را به شبکه متصل کنند.

بررسی عمومی لاگ¬های امنیتی مهم در کل شبکه با هدف کشف شواهد Lateral Movement احتمالی همچون لاگ¬های آنتی ویروس، لاگ اجرای پاورشل¬های مشکوک ویا سرویس¬های مشکوک نصب شده همچون PsExec  ، از دیگر اقدامات حوزه‌های IT زیرساخت‌ها برای مقابله با سوء استفاده مهاجمان سایبری از آسیب‌پذیری‌های Microsoft Exchange است.

شرکت مایکروسافت اخیرا، چهار آسیب‌پذیری روز-صفر در نسخ مختلف  Microsoft Exchangeرا بصورت به‌روزرسانی اضطراری و خارج از برنامه ترمیم کرده است.

خبر کامل این هشدار افتایی به همراه اطلاعات فنی آن در لینک   https://www.afta.gov.ir/portal/home/?news/235046/237264/242979/   در سایت مرکز مدیریت راهبردی افتا منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز