خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

توزیع روغن صنف و صنعت رانتی است/ روغن دولتی با ۱۰۰درصد افزایش قیمت به تولیدکننده می‌رسد/ اسامی رانتخواران را در اختیار مراجع قضایی قرار می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۵۷۴

دبیر فدراسیون صنایع غذایی بخش کشاورزی ایران از توزیع رانتی روغن دولتی در صنایع غذایی خبر داد و گفت: ایجاد رانت و انحصار در روغن موجب افزایش 100 درصدی قیمت این کالا برای بخش زیادی از صنایع غذایی شده است.

محسن نقاشی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه بسیاری از موانع تولید داخلی است و ارتباطی به تحریم‌ها ندارد، اظهار کرد: افرادی در حال تشکیل انحصار و ایجاد رانت در کالا اساسی هستند تا با استفاده از شرایطی که تحریم‌ها ایجاد کرده‌اند سودهای سرشار عاید خود کنند.

وی ادامه داد: این افراد هر روز قویتر شده و بیشتر رمق تولید را می‌گیرد.

نقاشی از جمله کالای که در آن انحصار و رانت در حال تشکیل است را روغن عنوان کرد.

وی با اشاره به مشکلات اخیر مردم و صنایع غذایی در تامین روغن مورد نیاز خود، اظهار کرد: بخش عمده این مشکلات به دلیل انحصار و ایجاد رانت که در این کالا شکل گرفته، به وجود آمده است.

نقاشی یادآور شد: روغن یکی از کالاهای اساسی پر مصرف مردم و ماده مهم اولیه تولید در صنایع غذایی است به همین دلیل دولت برای واردات آن ارز ترجیحی تخصیص داده است.

به گفته نقاشی؛ به رغم تخصیص ارز ترجیحی به واردات روغن، انحصار و رانت اجازه توزیع عادلانه این کالا بین مردم و صنایع با نرخ دولتی نمی‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر روغن دولتی با افزایش 100 درصدی نرخ به دست بخش زیادی از صنایع غذایی می‌رسد.

 نقاشی با بیان اینکه قیمت دولتی هر کیلوگرم روغن برای صنایع 7 هزار و 500 تومان است، گفت: صنایع غذایی روغنی که باید با نرخ دولتی به دستشان برسد را حداقل 15 هزار تومان خریداری می‌کنند.

دبیر اجرایی فدراسیون صنایع غذایی بخش کشاورزی ایران مدعی شد؛ فدراسیون افرادی که در روغن رانت ایجاد کرده‌اند شناسایی کرده و حاضرست تا اسامی آن‌ها را در اختیار مراجع قضایی قرار دهد.

نقاشی تصریح کرد: با توجه به آنکه رهبر انقلاب، مجلس محترم شورای اسلامی، قوه قضاییه و ریاست محترم جمهوری همواره حمایت خود را از تولید اعلام نموده‌اند، به جریان‌های ضد تولید و سودجو اخطار و اعلام  می‌شود بمنظور معیشت و رفاه مردم و جهش تولید به سودجویی‌های بی‌حساب و رانت‌ها پایان دهند.

وی تاکید کرد: در صورت ادامه این روند این افراد مطمئن باشند فدراسیون صنایع غذایی کشاورزی ایران، بنا به  رسالت تشکیلاتی خود اقدام به طرح دعوا در محاکم قضایی خواهد کرد.

نقاشی همچنین به مسئولین دست اندرکار تامین روغن یادآور شد: اگر در مقابل توزیع ناعادلانه روغن سکوت کنند فدراسیون صنایع غذایی بصورت قانونی بر علیه آن‌ها نیز اقامه دعوا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز