خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

معطلی ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار خرید دارو به دلیل FATF

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۴۰۸

رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 300 میلیون دلار اعتبار برای خرید دارو از چین و هند تخصیص و تامین شده است اما در نقل و انتقال پول دچار مشکل هستیم. به نظر می‌رسد مشکل مربوط به تحریم‌های بانکی حاصل از FATF است.

محمود نجفی عرب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در پاسخ به سوالی پیرامون حضور بخش خصوصی در واردات واکسن کرونا گفت: شنیده‌ها حاکی از این است که به یک شرکت اجازه واردات واکسن کرونا داده شده که این شرکت نیز وابسته به یک سازمان حکومتی است.

وی با اشاره به واردات دارو در مقابل آزادسازی پول‌های بلوکه ایران در کره جنوبی تصریح کرد: بخشی از منابع ما در کره جنوبی آزاد می‌شود اما ما واردات زیادی در حوزه دارو از این کشور نداریم و از گذشته نیز نداشتیم. بنابراین اگر قرار باشد این آزادسازی از طریق سوییس صورت بگیرد، می‌توانیم در قبال این پول واردات دارو داشته باشیم.

رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران در ادامه افزود: مشکل ما در ارتباط با واردات دارو و حتی مواد اولیه مربوط به نقل و انتقال پول از طریق بانک‌ها است. در واقع مشکل ما بانکی است و ممنوعیتی در واردات دارو یا مواد اولیه دارو نداریم. 

نجفی عرب تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 300 میلیون دلار اعتبار برای خرید دارو از چین و هند تخصیص و تامین شده است اما در نقل و انتقال پول دچار مشکل هستیم. به نظر می‌رسد مشکل بیشتر مربوط به تحریم‌های بانکی حاصل از FATF است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز