خبرگزاری کار ایران

مذاکره برای اجرای یک پروژه ۱۰۰ میلیون دلاری سی ان جی در سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۳۶۲

مدیر عامل بزرگترین تولید کننده مخازن سی.ان.جی اظهار داشت: مذاکره برای تبدیل ۵۰ هزار خودرو با احداث ایستگاه‌های سی.ان.جی در کشور سوریه در جریان است که با اعتبار ۱۰۰ میلیون دلاری اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حاشیه بازدید معاون وزیر نفت از کارخانه ساخت مخزن سی ان جی در شهر صنعتی البرز محسن نامداری، مدیر این شرکت دانش بنیان سازنده مخازن با اشاره به بومی سازی مینی ال.ان.جی‌ها در کشور گفت: با داخلی سازی و بومی کردن تکنولوژی مینی ال.ان.جی ها از این سوخت در لوکوموتیوها استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در صنعت ال.ان.جی واحدهای بزرگ در کشور به نتیجه نرسید اما می‌توانیم در واحدهای کوچکتر موفق عمل کنیم.

نامداری با بیان اینکه عدم ثبات در سیاست‌های کشور در خصوص انرژی‌های فسیلی آسیب رسان است، افزود: بازگشت ال.پی.جی به سبد سوخت خودروها اشتباه است.

وی با بیان اینکه این شرکت علاوه بر آنکه بزرگترین سازنده مخازن سی.ان.جی و بزرگترین تبدیل کننده خودروهای دوگانه سوز در کشور است، گفت: در مجموع توان ساخت ۳۵۰ هزار مخزن در سال را دارا هستیم. علاوه بر آن پروژه انتقال اتان از کنگان تا بندر ماهشهر با استفاده از مخازن فولادی را نیز اجرا کرده‌ایم.

نامداری ادامه داد: در بحث گازسوز شدن اتوبوس‌ها نیز، مخازن اتوبوسی ساخته شده و تنها منتظر تایید سازمان ملی استاندارد هستیم. 

وی با اشاره به مذاکره برای دوسوخته کردن خودروهای دیزلی بین شهری با وزارت راه، افزود: مذاکرات آن با دو شرکت نیوزیلندی و ایتالیایی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: این شرکت با دارا بودن ۶۰ کارگاه تبدیل در ۱۹ استان کشور، روزانه ظرفیت تبدیل۴۰۰ خودرو را دارا است.

مدیر عامل بزرگترین تولید کننده مخازن سی.ان.جی در کشور در ادامه به سهم ۳۵ درصدی این شرکت دانش بنیان در تبدیل خودروهای عمومی اشاره کرد و افزود: مذاکره برای تبدیل ۵۰ هزار خودرو و احداث ایستگاه های سی.ان.جی در کشور سوریه در جریان است که با اعتبار ۱۰۰ میلیون دلاری بین وزارت دفاع و وزارت نفت سوریه اجرا خواهد شد.

نامداری یادآور شد؛ ایجاد کنسرسیوم جهت صادرات گاز به صورت ال.ان.جی و سی.ان.جی به کشورهای همسایه مانند افغانستان و ترکیه نیز در حال بررسی و مذاکره است. 

وی عدم ثبات در سیاست های سوخت فسیلی را از جمله چالشها برشمرد و خواستار تدوین یک نقشه راه در حوزه انرژی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز