خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

قیمت هر کیلوگرم قارچ به ۲۴۹۰۰ تومان رسید/ افزایش مصرف، تقاضا برای صدور مجوز پرورش قارچ را افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۱۳۵

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ با تکذیب کاهش مصرف قارچ در کشور از افزایش تقاضا برای صدور مجوز احداث واحد تولید قارچ و همینطور اجرای طرح‌های توسعه واحدهای قدیمی در پی افزایش مصرف خبر داد.

مهدی رجبی در گفت‌وگو با ایلنا ضمن تکذیب کاهش مصرف قارچ در کشور در دوران کرونا اظهار کرد: آمار، اعداد و نرخ‌های ارائه شده از جانب برخی از اعضای انجمن در خصوص کاهش مصرف قارچ در دوران کرونا کذب است، همچنین اعداد اعلام شده درباره زیان بالای روزانه پرورش دهندگان قارچ نیز صحت ندارد.

وی ادامه داد: برخلاف این ادعا ما شاهد افزایش مصرف قارچ به عنوان منبع پروتئینی هستیم.

رجبی با تاکید بر اینکه انجمن تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده است، افزود: انجمن از ابتدای شیوع کرونا با استفاده از تبلیغات مداوم و مستمر در رسانه ملی و انجام کارهای میدانی در خصوص معرفی مزایای قارچ و آگاه‌سازی هموطنان در راستای حفظ سلامت عمومی و تقویت سیستم ایمنی بدن افراد با مصرف قارچ و همچنین خرید تضمینی محصول مازاد بر تقاضا به صورت روزانه زمینه افزایش مصرف و تولید قارچ را فراهم کرد.

وی نتیجه این اقدامات را علاوه بر افزایش سرانه مصرف محصول قارچ در کشور، تثبیت قیمت این محصول در التهابات شدید یکسال اخیر بازار عنوان کرد.

به گفته رجبی؛ آمار و مستندات نهادهای دولتی و ذی‌صلاح در حوزه صدور پروانه‌های بهره برداری ناشن می‌دهد تقاضا برای صدور مجوز احداث واحد تولید قارچ و همینطور اجرای طرحهای توسعه واحدهای قدیمی افزایش یافته است.

وی قیمت عرضه قارچ در غرف سازمان های میادین و تره بار با نرخ مصوب به ازای هر کیلوگرم 249000 ریال اعلام کرد.

رجبی اتصریح کرد: بر اساس قانون بایستی 30 درصد پایین‌تر از قیمت عرضه در داخل فروشگاه‌های باشد.

وی با بسان اینکه ارائه آمار غیرکارشناسی و اظهار نظرهای بدون آگاهی را رفتار غیر حرفه‌ای است، اظهار کرد: این رفتارهای غیر حرفه‌ای نه تنها زمینه ساز توسعه نیست بلکه موجب تخریب صنعت رو به رشد قارچ در کشور خواهد شد.

رجبی شرایط کنونی بازار قارچ را موید شرایط مناسب و ایده آل صنعت و صنف قارچ در بازار کشور و نرخ فروش سودآور برای تولیدکنندگان قارچ دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز