خبرگزاری کار ایران

رشد ۹ درصدی فعالیت‌های بندر نفتی خلیج فارس نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۳۵۸

مدیر کل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان ضمن تشریح عملکرد یازده ماهه بندر نفتی خلیج فارس در حوزه صادرات و واردات اظهارداشت: طی این مدت حدود ۲۷ میلیون ۳۶۶ هزارتن فعالیت انجام گرفته که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته نمودارها رشد ۹ درصدی رانشان می‌دهند.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی‌ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به عملکرد یازده ماهه بندر نفتی خلیج فارس اظهار داشت: کل فعالیت ثبت شده در زمان یاد شده ۲۷ میلیون ۳۶۶ هزارتن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۹ درصدی را شاهد هستیم.

وی عملکرد این بندرگاه نفتی را در بخش بنزین بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزارتن و در حوزه بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی) را ۶۰ هزارتن اعلام کرد که رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی تعداد کل شناورهای پهلو داده شده در این بندر نفتی را طی یازده ماهه سال جاری هزارو ۱۲۶ فروند اعلام کرد و گفت: از این میزان ۱۲۷ فروند شناور درحوزه بانکرینگ، ۲۰۴ فروند شناوردر حوزه حمل بنزین و مابقی دیگر شناورهای حمل فرآورده‌های نفتی بوده است.

شایان ذکر است بندر نفتی خلیج فارس به عنوان زون نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۲ پست اسکله مهمترین و بزرگترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر ودریا نوردی بشمار می‌آید .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز