خبرگزاری کار ایران

نخستین پمپ ایرانی طرح گوره - جاسک نصب شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۱۲۶

نخستین پمپ ۳.۲ مگاواتی ساخت ایران پس از گذراندن موفق آزمون‌های عملکردی، در محل تلمبه‌خانه شماره ۲ طرح ملی انتقال نفت خام گوره - جاسک نصب شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شرکت ملی نفت ایران، نخستین الکتروپمپ تلمبه‌خانه شماره ۲ با هدف نصب و پیش راه‌اندازی در اواخر بهمن‌ماه امسال بعد از گذراندن موفق آزمون‌های عملکردی تحویل شد و هم‌اکنون این دستگاه نصب شده است.

در بهره‌برداری از فاز نخست طرح، راه‌اندازی تلمبه‌خانه شماره ۲ با چهار دستگاه پمپ هدف‌گذاری شده و در این راستا، باقی پمپ‌ها نیز در آینده‌ای نزدیک تحویل و نصب می‌شوند.

قراردادهای ساخت ۵۰ پمپ مورد نیاز طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره - جاسک با ارزش تقریبی ۴۸ میلیون یورو، مهرماه سال گذشته بین شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت‌های پمپ‌های صنعتی ایران، پمپیران و پتکو امضا شده بود و  به همین منظور، نخستین پمپ ۳.۲ مگاواتی ساخت داخل به این طرح راهبردی تحویل و نصب شد.

بر اساس این گزارش، طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.

از اهم پروژه‌های این طرح ملی، می‌توان به تأمین و احداث یک‌هزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ سازگار با نفت ترش، احداث پنج تلمبه‌خانه و سه ایستگاه بین‌راهی خط لوله و برق‌رسانی به آنها، احداث ایستگاه‌های دریافت و ارسال توپک و ترمینال پایانی، احداث مخازن ذخیره‌سازی به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در منطقه جاسک و احداث تأسیسات دریایی شامل سه گوی شناور، حوضچه آرامش و تأسیسات جانبی آن در سواحل مکران اشاره کرد.

با اجرای کامل طرح راهبردی گوره - جاسک، ضمن انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از میدان‌های جنوب غربی کشور به سواحل جنوب شرقی و ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام از طریق پایانه جدید جاسک، زمینه‌های اشتغال گسترده در استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان ایجاد شده و بازار کار مناسبی برای صنایع مختلف نظیر فولاد، پمپ‌سازی، لوله‌سازی، پیمانکاران نفت و گاز و دیگر سازندگان تجهیزات داخلی به‌وجود آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز