خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات:

افزایش سه برابری بسته‌های پستی در ایام کرونا / تمبر به عنوان یک مزیت فرهنگی به پست برگردد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۶۵۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش سه برابری بسته‌های پستی در ایام کرونا خبر داد و گفت: استراتژی پست باید توسعه محصول باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در مراسم افتتاح مرکز هوشمند شماره 2 تجهیز و مبادلات پست کشور با بیان اینکه برای بهبود در کارها نیاز به اصلاحات در پست داریم، اظهار کرد: باید خود را با شرایط تغییر دهیم و نحوه خدمات رسانی به مردم را به‌روزتر کنیم. از جمله این تغییرات قبول بسته پستی از درب منازل است.

وی ادامه داد: برای به‌روز شدن در حوزه پستی سامانه و تلفن‌هایی اختصاص داده شده است اما هنوز به مبادله برد – برد برای اینکه هم پست و هم مردم منفعت ببرند، نرسیده‌ایم.

آذری جهرمی با تاکید بر لزوم استفاده از بخش خصوصی در بهبود خدمات پستی افزود: می‌توانیم بخشی از هزینه دریافتی پست را به بخش خصوصی بدهیم تا با کمک آنها خدمات بهتری را در حوزه پست ارائه دهیم.

وزیر ارتباطات موضوع دیگری که باید برای بهبود خدمات پستی به آن پرداخته شود را افزایش کیفیت برشمرد و گفت: اخیرا شاهد اقدامات خوبی از سوی شرکت پست برای بهبود کیفیت بسته‌بندی‌های پستی از جمله در نمایشگاه کتاب بوده‌ایم اما اقدامات بیشتری در این باره لازم است.

آذری جهرمی ادامه داد: تنوع بسته‌بندی استفاده از پاکت‌های استاندارد و پاکت‌های مخصوص از جمله این اقدامات است که می‌توان برای افزایش کیفیت به کار برد.

وی با تاکید بر اینکه استراتژیک پست باید توسعه محصول باشد، اظهار کرد: توسعه محصول بودن به این معنی است که برای هر محصول از پاکت یا جعبه‌های اختصاصی آن استفاده شود به نحوی که تا مردم بسته پستی را دیدند، بدانند که حاوی چه مرسوله پستی است.

آذری جهرمی تصریح کرد: زمینه‌های زیادی است که پست می‌تواند کار خود را در آن توسعه و درآمدزایی داشته باشد. به طور مثال شرکت‌هایی هستند که در توزیع و ارسال پستی سوغاتی فعال هستند و گردش مالی زیادی از این راه به دست آوردند. شرکت پست می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند به شرط آنکه کیفیت خدمات خود و بسته‌بندی را ارتقا دهد.

وی با اشاره به راه‌اندازی افتتاح مرکز هوشمند شماره 2 تجهیز و مبادلات پست کشور اظهار کرد: مرکزی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان داخلی به ثمر رسیده و به زودی تعداد این مراکز هوشمند پستی در سراسر کشور ایجاد می‌شود.

وی از جمله استان‌هایی که به زودی مراکز هوشمند پستی در آنها راه‌اندازی خواهد شد را تبریز، اصفهان، شیراز و مرکزی دیگر در استان تهران عنوان کرد.

آذری جهرمی پیش بینی کرد که این مراکز تا پایان اردیبهشت ماه سال 1400 به بهره‌برداری برسند.

وی گفت: با بهر‌ه‌برداری رسیدن این مراکز ظرفیت انتقال مرسولات پستی به دو برابر افزایش و درآمد پست نیز بالا خواهد رفت.

وزیر ارتباطات مدیرعامل شرکت پست را خطاب قرار داد و گفت: موضوع مهمی که که من قبلا هم درباره آن تاکید کردم بازگشت تمبر به بسته‌های پستی است، از شما می‌خواهم این امر حتما محقق شود.

آذری جهرمی تصریح کرد: تمبر به عنوان یک مزیت فرهنگی باید به پست برگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز