خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان‌ راهداری:

برای بیش از ۳هزار و ۸۰۰ کرونایی بلیت اتوبوس صادر نکردیم/ سفرهای نوروزی با اتوبوس انجام می‌شود/ پروانه ۱۲۶ راننده متخلف از پروتکل‌های بهداشتی لغو شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۶۳۲

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان‌ راهداری گفت: اقدامات سازمان راهداری برای انجام سفرهای نوروزی دقیقا براساس شیوه نامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود.

داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره برنامه ریزی‌ها انجام شده برای سفرهای نوروزی با حمل و نقل عمومی در شرایط کرونا اظهار داشت: توصیه موکد بر عدم انجام هر گونه سفر است تا زنجیره سرایت بیماری قطع شود اما طبق روال سال گذشته برای انجام سفرهای نوروزی ضروری اولویت با حمل و نقل عمومی است چراکه با توجه به نظارت‌های سختگیرانه و رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی در سفر با حمل و نقل عمومی، موظف هستیم که آمادگی پذیرش مسافران را داشته باشیم. البته تابع و منتظر اعلان شیوه‌ نامه‌های مرتبط با این موضوع از ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

وی ادامه داد: اقدامات سازمان راهداری برای انجام سفرهای نوروزی دقیقا براساس شیوه نامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری با اشاره به تفاوت برگزاری سفرهای نوروزی امسال نسبت به سال گذشته گفت: امسال با توجه به اتصال به سامانه شناسایی افراد مبتلا به کرونا بلیت‌های نوروزی را به فروش می‌رسانیم که این خود در کاهش آلودگی‌های مسافران به کرونا در حمل و نقل عمومی بسیار موثر بوده است.

وی با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی این سامانه تاکنون توانستیم جلوی ورود بسیاری از مسافران به ترمینال‌ها و حمل و نقل عمومی را بگیریم، افزود: از زمان استعلام‌گیری از این سامانه برای فروش بلیت، برای بیش از 3 هزار و 800 نفر مبتلا به کرونا بلیت صادر نکردیم.

باقرجوان با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تمام ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای اظهار داشت: در ناوگان اتوبوسی فقط امکان فروش بلیت برای صندلی‌های کنار پنجره وجود دارد و در ناوگان کرایه سواری هم فقط برای سه نفر در هر خودرو بلیت به فروش می‌رسد.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری تاکید کرد: تمام این ضوابط در حال حاضر جاری است و با وجود اینکه با کاهش 40 درصدی تقاضا مواجه هستیم اما به هر حال مردم سفرهای ناگزیر خود را از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می‌دهند.

وی درباره برخورد با شرکت‌ها و رانندگانی که پروتکل‌های ابلاغ شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را رعایت نمی‌کنند، اظهار داشت: حدود 2 هزار انواع برخورد با متخلفان داشتیم که براساس تخلیف انجام دادند نوع برخورد متفاوت بوده به طوری که بخشی از این برخوردها اخطار کتبی و بخشی دیگر تذکر شفاهی بوده است.

باقرجوان ادامه داد: بخشی ازاین برخوردها لغو پروانه یک ماه یا دو ماهه شرکت بوده و بخشی دیگر لغو فعالیت سه الی 4 ماهه رانندگان بوده است که حدود 126 مورد از این نوع برخوردها ثبت شده است.

وی درباره احتمال افزایش قیمت بلیت اتوبوس برای ایام نوروز اظهار داشت: فعلا تصمیمی در این باره گرفته نشده است.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز