خبرگزاری کار ایران

در ۱۰ ماهه نخست سال ۹۹؛

کاهش ۸.۴ درصدی تجارت کالایی ایران و اتحادیه ارواسیا

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۶۱۳

ارزش تجارت کالایی بدون احتساب نفت خام ایران با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا طی ده ماهه نخست 1399، حدود 1.8 میلیارد دلار بوده که نزدیک به 3 درصد از کل ارزش تجارت ایران طی مدت مزبور را تشکیل می‌‌دهد و نسبت به مدت زمان مشابه سال 1398، حدود 8.4 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران، ارزش تجارت کالایی بدون احتساب نفت خام ایران با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا طی ده ماهه نخست 1399، حدود 1.8 میلیارد دلار بوده که نزدیک به 3 درصد از کل ارزش تجارت ایران طی مدت مزبور را تشکیل می‌‌دهد و نسبت به مدت زمان مشابه سال 1398، حدود 8.4 درصد کاهش یافته است.

طی ده ماهه نخست 1399، حدود 2.2 میلیون تن کالا بدون احتساب نفت خام به ارزش 824 میلیون دلار به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال 1398، به لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب با کاهش 18 درصدی و 4 درصدی همراه بوده است.

واردات ایران طی مدت مذکور نیز از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا حدود 2.7 میلیون تن به ارزش 956 میلیون دلار بوده که نسبت به ده ماهه 1398 به لحاظ وزنی افزایش 7 درصدی را تجربه کرده و به لحاظ ارزشی حدود 12 درصد کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز