خبرگزاری کار ایران

در سال ۱۳۹۹؛

۳۷۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش کشاورزی در سال ۹۹

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۰۱۵

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: در سال جاری ۳۷۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی معادل بیش از ۹ هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی تصویب شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد خالدی افزود: وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون موفق به اخذ ۲۵ مورد مجوز سرمایه گذاری خارجی در بخش کشاورزی با حجم سرمایه گذاری خارجی ۳۷۰ میلیون دلار با حجم ریالی ۹ هزار میلیارد تومان شده است.

وی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، موفق به اخذ مجوز سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) برای طرح های کشاورزی شده و مراحل قانونی تصویب و اخذ مجوز های لازم اعم از مجوزهای داخلی در سطح وزاتخانه و مجوز خارجی در وزارت امور اقتصادی و دارایی به اتمام رسیده است.

خالدی گفت: عمده این طرح‌ها در راستای تولیدات تجاری و در حوزه های مختلف به ترتیب اولویت در احداث زنجیره ارزش محصولات گلخانه‌ای، ایجاد و توسعه واحدهای دامداری، صنایع تبدیلی و تکملی کشاورزی، تولید نهاده‌های تولید کود، آفت کش‌ها، علف کش و ضدعفونی کننده‌های کشاورزی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به مزیت نسبی کشور در تولید محصولات کشاورزی صادراتی، واقعی شدن نرخ ارز می تواند تاثیر بسیار مطلوبی بر سرمایه گذاری به ویژه در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش کشاورزی و در محصولات با ارزش افزوده بالا شود.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: برای فراهم سازی زمینه تسهیل و تسریع در فرایند جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی با ایجاد کارگروه نقشه راه سرمایه گذاری خارجی، سند راهبردی سرمایه گذاری خارجی در بخش کشاورزی در حال تدوین است.

وی احداث زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در قالب گلخانه ها با ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری از سوی کشور سوییس، بهره بردای از ظرفیت خالی مجموعه کشتارگاهی و پرواربندی دام سنگین و سبک با ۵۰ میلیون یورو سرمایه گذاری هنگ کنگ، تولید چیپس سیب زمینی و فرآورده های آن با ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو از سوی انگلستان، بسته بندی میوه خشک با سرمایه گذاری ۵۷۵ میلیون دلاری آلمان، زراعت نباتات جالیزی با سرمایه گذاری ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری اتریش، تولید گوسفند رومن با سرمایه گذاری یک میلیون و ۱۰۰ هزار یورویی فرانسه را از جمله طرح های مصوب با سرمایه گذاری های خارجی برشمرد.

به گفته وی، احداث ۵۰۰ هکتار نخلستان مکانیزه با ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو سرمایه گذاری انگلستان، ایجاد واحد کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری عراق و انجماد پای مرغ حاصل از کشتار طیور و ماهی کامل به صورت فرآوری شده با ۸۶ هزار دلار سرمایه گذاری توسط چین از دیگر طرح های مصوب در قالب سرمایه گذاری خارجی در بخش کشاورزی در سال جاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز