خبرگزاری کار ایران

تقاضای سوییس براى افزایش سرمایه‌گذارى در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۶۷۱

مارکوس لایتنر سفیر سوییس در ایران امروز با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار سفیر سوئیس از اعلام آمادگی برخی شرکت‌های این کشور برای حضور و سرمایه‌گذاری در ایران سخن گفت که با استقبال معاون رئیس جمهور همراه شد.

به گزارش ایلنا از سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون رئیس جمهور در این دیدار که خانم شنتال دلی رایزن اقتصادی سوییس نیز در آن حضور داشت، مذاکرات اخیر روسای جمهور دو کشور را مثبت و نشانه اعتماد دو کشور عنوان و همکاری‌ سوییس در دوران تحریم با ایران را ارزشمند توصیف کرد. سفیر سوئیس نیز با ابراز خرسندی از مذاکرات دو کشور در بالاترین سطح، از تقاضای مشارکت و سرمایه گذاری بیشتر شرکت‌های تولیدی این کشور در ایران سخن گفت. 

به گفته سفیر سوئیس علی رغم تحریم‌های آمریکا؛ شرکت‌های فولر، سینجنتا، روشه، نوارتیس علاوه بر نستله، تمایل دارند که در ایران سرمایه‌گذاری کنند. لایتنر از حضور دکتر نوبخت در مراسم افتتاح خط تولید جدید نستله در قزوین، نیز تقدیر کرد و آن را نشانه استقبال معاون رئیس جمهور از حضور شرکت‌های خارجی در ایران دانست که با تایید دکتر نوبخت نیز همراه شد. 

 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، بر آمادگی این سازمان برای فعال کردن ظرفیت همکاری دو کشور تاکید کرد و در پاسخ به درخواست سفیر سوییس دال بر رفع موانع سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی در ایران در کنار موانع ناشی از تحریم‌ها، تصریح کرد: تیمی را مامور بررسی تقاضاهای شرکت‌های سوئیسی برای حضور در ایران می کنم که مشکلات را هم تا حصول نتیجه بررسی کند.

 دکتر نوبخت با اشاره به اینکه روابط ایران با کشورها همیشه با فراز و نشیب هایی همراه بوده است؛ ادامه داد: اما مهم برای ما کشورهایی هستند که در شرایط تحریمی در کنار ایران باقی می‌مانند. علت سرپا ماندن ایران، علی رغم تحریم‌ها؛ نهاد سازی‌هایی بود که در ایران شکل گرفته و امکان اتخاذ تصمیم در شرایط تحریم را به ما داد. خرسندیم که کشور سوئیس همواره کوشیده که روابط خوب و منطقی با ایران داشته باشد.

معاون رئیس جمهور همچنین افزود: خورشید تحریم‌ها رو به غروب و خورشید همکاری‌ها در حال طلوع است. انشاالله در آینده همکاری‌های وسیع‍تری با طرف سوییسی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز