خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

آینده تحریم‌ها می‌تواند بودجه را دستخوش تغییرات کند/ مجلس به فکر دولت اصولگرای بعدی است/ نمایندگان بدنبال امتیازگیری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۴۴۷

یک کارشناس اقتصاد سیاسی اظهار داشت: بودجه همیشه در همه کشورها محل منازعه دولت و اپوزوسیون آن است. بودجه در جهت‌گیری نوع توسعه، تعیین مسائل اقتصادی، کمک به اقشار کم‌درآمد و دیگر مسائل است. نمایندگان مجلس نیز سعی می‌کنند برای حوزه خود امتیازاتی بگیرند، بنابراین اینگونه منازعات غیرطبیعی نیست.

جمشید عدالتیان در گفت‌وگو خبرنگار اقتصادی ایلنا اظهار کرد: قسمت درآمدهای بودجه جای بحث داشت که آیا این درآمدها محقق می‌شود یا خیر؛ یا برای فروش نفت چه اتفاقی رخ می‌دهد. واگذاری دارایی‌های دولت نیز جای بحث داشت. در مورد هزینه‌ها بیشتر بحث مجلس این بود که به طبقات کم‌درآمد توجه بیشتری شود. باید دید واقعا این درآمدها محقق می‌شود که آن هزینه‌ها را تامین کرد یا خیر. همیشه همینطور است که در مورد درآمدها تردید وجود دارد ولی در مورد هزینه‌ها به طور قطعی تصمیم گرفته می‌شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: از طرف دیگر در مرداد ماه سال آینده تغییر دولت خواهیم داشت مجلس نیز تصور می‌کند که دولت بعدی محافظه‌کار و اصولگرا خواهد بود. دولت فعلی باید این بودجه را به مدت 6 ماه اداره کند و در 6 ماهه دوم دولت جدید اداره آن را به عهده خواهد داشت. من فکر می‌کنم شهریور یا مهر 1400 که دولت جدید روی کار است یک الحاقیه یا یک اصلاحیه در بودجه خواهیم داشت.

عدالتیان خاطرنشان کرد: مجلس کفایت مذاکره را اعلام کرده و با تغییراتی مساله حل خواهد شد. یعنی مجلس می‌گوید مذاکرات و بحث‌های خود را انجام داده‌ایم و دولت موظف به عملی کردن اصلاحات است.

این کارشناس اقتصاد سیاسی تاکید کرد: بودجه همیشه در همه کشورها محل منازعه دولت و اپوزیسیون داخلی آن است. بودجه در جهت‌گیری نوع توسعه، تعیین مسائل اقتصادی، کمک به اقشار کم‌درآمد و دیگر مسائل است. نمایندگان مجلس نیز سعی می‌کنند برای حوزه خود امتیازاتی بگیرند، بنابراین اینگونه منازعات غیرطبیعی نیست.

وی همچنین تصریح کرد: باید تکلیف تحریم‌ها مشخص شود چراکه این موضوع می‌تواند بودجه را دستخوش تغییرات زیادی کند. الگر تحریم‌ها برداشته نشود بودجه باید محافظه‌کارانه و با صرفه‌جویی باشد اما در صورت رفع تحریم‌ها بودجه می‌تواند با افزایش درآمد دولت به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز