خبرگزاری کار ایران

اختلاف دیدگاه مسکو و ریاض پیش از نشست اوپک‌پلاس

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۴۳۴

عربستان و روسیه بار دیگر و پیش از برگزاری نشست آینده اوپک پلاس در دو موضع متفاوت قرار دارند.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری بلومبرگ، عربستان و روسیه بار دیگر با دو موضع مخالف درباره بازار نفت در نشست وزیران سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) شرکت می‌کنند.

با وجود رسیدن قیمت نفت به بالاترین سطح در یک سال گذشته، ریاض از اعضای اوپک پلاس خواسته است به‌شدت محتاط باشند. برخی نمایندگان گفتند عربستان به‌طور خصوصی اعلام کرده است که ترجیح می‌دهد تولید نفت این ائتلاف ثابت بماند، این در حالی است که مسکو به افزایش عرضه نفت تمایل دارد.

این اختلاف‌ها در نشست‌های قبلی هم وجود داشت، اما این بار عربستان قدرت چاه‌زنی بیشتری در مذاکرات دارد که آن هم کاهش تولید یک میلیون بشکه‌ای داوطلبانه این کشور است. عربستان اعلام کرده بود که تولید خود را فقط در ماه‌های فوریه و مارس کاهش می‌دهد، اما نشانه‌هایی مبنی بر امکان تغییر این تصمیم با شروع مذاکرات وجود دارد.

بیل فارن پرایس، تحلیلگر مؤسسه اطلاعات انرژی انوروس در این باره گفت: پرسش مهمی که مطرح می‌شود این است که نفت عربستان چگونه بازگردانده می‌شود.

وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک پلاس در چهاردهمین نشست خود چهارم مارس (۱۴ اسفندماه) درباره مقدار تولید در ماه آوریل تصمیم‌گیری می‌کنند، در این نشست دو تصمیم حیاتی گرفته می‌شود: نخست اینکه این ائتلاف باید درباره افزایش تولید روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای و افزایش تدریجی تولید توافق‌شده در ماه دسامبر - که در ماه ژانویه عملی نشد - تصمیم‌گیری کنند، دوم اینکه عربستان باید تکلیف کاهش داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای خود را مشخص کند.

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه در چهاردهم فوریه (۲۶ بهمن‌ماه) اعلام کرده بود که بازار نفت به تعادل رسیده است و دیگر نیازی به کاهش تولید نیست.

در حالی که نواک آشکارا درباره سیاست روسیه در نشست آینده اوپک پلاس ابراز نظر نکرده است، وی در دو نشست پیشین وزیران این ائتلاف درباره افزایش تولید بحث کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز