خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

امضاء تفاهم‌نامه با سه کشور خریدار واکسن ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۱۰۷

مدیر پروژه واکسن ایرانی برکت اظهار داشت: درباره قیمت واکسن تصمیم گیری با ما نیست اما قرار براین است که 70 درصد قیمت مشابه خارجی باشد که در حال حاضر قیمت مشابه خارجی آن بین 10 تا 18 دلار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جلیلی مدیر پروژه واکسن برکت در نشست خبری ستاد اجرایی فرمان امام برای فاز یک مطالعات بالینی اولین واکسن کرونا با اشاره به پیشنهاد پنج کشور برای خرید واکسن ایرانی اظهار داشت: سه کشور وارد مذاکره شدند که نمی‌توانیم اسامی آنها را ذکر کنیم و تفاهمنامه اولیه با این کشورها امضاء شده است.

وی افزود: دو کشور دیگر هم درخواست خرید واکسن ایرانی را داده‌اند که هنوز با آنها وارد مذاکره نشده‌ایم.

جلیلی با اشاره به تاثیر این واکسن بر نوع جهش یافته ویروس کرونا اظهار داشت: در مورد سایر ویروس‌های انواع جهش یافته از جمله افریقایی، انگلیسی و ژاپنی واکسن ایرانی می‌تواند موثر باشد. البته ما باید اول سویه‌های این ویروس را بیابیم و در پلاسمای خون آن را مورد آزمایش قرار دهیم و الان هر صحبتی که در اینباره شود دقیق نیست و تا آن زمان باید منتظر بمانیم.

وی ادامه داد: بهتر است فعلا این پیش بینی‌ها را اعلام نکنیم.

مدیر پروژه واکسن ایرانی برکت تاکید کرد: البته در واکسن یک ویروس ضعیف شده 30 آنتی ژن دارد که اگر 5 آنتی ژن دچار جهش شود ماباقی آنها توانایی تولید پاتن را خواهد داشت و این یک قاعده کلی در تمام واکسن ها است.

جلیلی همچنین درباره قیمت واکسن ایرانی اظهار داشت: درباره قیمت واکسن تصمیم گیری با ما نیست اما قرار براین است که 70 درصد قیمت مشابه خارجی باشد که در حال حاضر قیمت مشابه خارجی آن بین 10 تا 18 دلار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز