خبرگزاری کار ایران

تغییر رویکرد مجمع ملی خبرگان کشاورزی به استفاده از دانش روز

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۷۷۵

رئیس هیئت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی اعلام کرد: استفاده از دانش روز و کارشناسان خبره اهداف اصلی انجمن خبرگان کشاورزی است.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، احمد خزاعی، رئیس هیئت مدیره خبرگان کشاورزی، در گفتگوی اختصاصی با این خبرگزاری ضمن اشاره به سابقه فعالیت تولیدی چهل و یک ساله اش در بخش کشاورزی گفت: در روستای احمدآباد خزاعی از توابع شهرستان تربت حیدریه استان خراسان رضوی به عنوان یک تولید کننده تکنولوژی وارد روستا کردیم و در حوزه بذر آزمایشگاه کشت بافت ایجاد شد و یک گلخانه هیدرویونیک نیز تاسیس کردیم.

وی با اشاره به تاسیس یک سردخانه ۱۴ هزار تنی برای نگهداری بذر سیب زمینی از ساخت یک آزمایشگاه کیفیت شیر نیز خبر داد و گفت:علاوه بر این سطح زراعی زیر کشت این روستا در طی این سالها از ۱۰۰ هکتار به ۲۵۰۰ هکتار افزایش یافته است.

خزاعی در ادامه خاطر نشان کرد: از جمله وظایف خبرگان کشاورزی می توان به ترویج کشاورزی ؛ از بین بردن فقر ؛ بالا بردن عملکرد تولید محصول در هکتار و اشتغالزایی در بخش کشاورزی اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: استفاده از دانش روز و کارشناسان خبره هدف اصلی انجمن خبرگان کشاورزی است و در این راستا خبرگان کشاورزی برنامه هایی در زمینه شناسایی و رصد مدیران فعال در بخش خصوصی و دولتی و همکاری با آنان همچنین بهره مندی از نخبگان و اساتید بخش کشاورزی و افراد با تجربه بومی و تدوین دستورالعمل اجرایی برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی و نیز همکاری با وزارت جهاد کشاورزی برای هم افزایی به منظور تولید بهینه در دستور کار خود دارد.

خزاعی اظهار کرد:خبرگان بخش کشاورزی باید تلاش کند تا سهم قابل توجهی از درآمد ارزی کشور به بخش کشاورزی و خرید ادوات و مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص داده شود ضمن این که اصلاح قوانین با تعامل سازنده با اعضای کمیسیون کشاورزی و دستگاه های وابسته ممکن و میسر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز