خبرگزاری کار ایران

قانون ممنوعیت فعالیت صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران، مناسب نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۴۲۵

قانون ممنوعیت فعالیت صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران، که مربوط به سال 1346 است، برای شرایط کنونی مناسب نیست و ملاک آلاینده بودن باید توصیفی باشد.

به گزارش ایلنا، علیرضا میربلوک، عضو هیأت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پنل توسعه کسب و کار از طریق نوآوری در سومین همایش ملی نوآوری در صنعت پلیمر با اشاره به اینکه استان تهران یکی از استان های مهم مرتبط با علوم فناوری است، گفت: بر همین اساس مروری بر اسناد بالادستی و توسعه ای این استان ضروری است تا فاصله آن را با واقعیت های موجود متوجه شوید.

به گفته میربلوک استان تهران به عنوان استان الگو در نوآوری است که به لحاظ قانونی استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری محدودیت دارند و از جمله این ها صنعت پلیمر است، بنابراین ما یا می توانیم به ایجاد مشاغلی با این محدودیت ها اقدام کنیم و یا باید پارادایمی جدید در این خصوص ایجاد شود.

وی افزود: قانون ممنوعیت فعالیت صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران، که مربوط به سال 1346 است، برای شرایط کنونی مناسب نیست و ملاک آلاینده بودن باید توصیفی باشد.

میربلوک بسترسازی برای مدیریت فرآیندهای توسعه ملی و روابط بین المللی کشور، هدایت امور تخصصی، علمی و پژوهشی صنایع با فناوری برتر و خدمات الکترونیکی را از جمله اهداف مورد نظر در استاد بالادستی توسعه استان تهران دانست و گفت: سهم ارزش افزوده بخش های عمده اقتصادی استان تهران از سال 1392 نشان می دهد که سهم صنعت در ارزش افزوده این استان 14.36 درصد تنها است.

وی ادامه داد: هدف گذاری ظرفیت های تولیدی برخی از صنایع نوین در افق 1404 نشان می دهد که صنایع آینده دار استان تهران، سه دسته نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و آی سی تی خواهند بود.

میربلوک ادامه داد: اما با وجود همه هزینه‌هایی که بر گردن استان تهران است، نتیجه ای که منجر به توسعه باشد به صورت ملموس در استان تهران ندیدیم. در حقیقت اگر اعداد و ارقام قابل قبولی در خصوص رشد در دسته بیوتکنولوژی وجود دارد، اعلام نشده است.

میربلوک خاطر نشان کرد: متاسفانه در اسناد بالادستی و توسعه استان تهران، صنایع تخصصی رو به اعتلای این استان شامل صنایع مرتبط با پلاستیک نیست. همچینن بر اساس همین اسناد صنایعی که به سمت افول در حرکت هستند، شامل صنایع بازیافت و... می شوند در حالی که در واقعیت اینگونه نیست.

به گفته میربلوک، آلودگی شدید هوا، پسماندهای خشک و تر فراوان و تراکم نیروی انسانی فرصتی برای کارآفرینی است.

وی با تاکید بر اینکه باید صنایع را به دو دسته گود ترند و بد ترند تقسیم کرد، گفت: از انجمن ملی صنایع پلیمر ایران انتظار داریم سیاست ها را در راستای گود ترفندها ترسیم و به همکاران اطلاع رسانی کنند و منتطر نمانند که دولت یا قوانین زودتر از ما به این قضایا ورود کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز