خبرگزاری کار ایران

24 پروژه ملی صنعت آب و برق با سرمایه‌گذاری 975 میلیارد تومان در 5 استان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۷۲۲

24 پروژه بزرگ صنعت آب و برق با اعتبار 975 میلیارد تومان در استان‌های البرز، قزوین، لرستان، خراسان شمالی و چهارمحال بختیاری پیش از ظهر امروز با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو در قالب چهل و یکمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح شد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، از 24 پروژه افتتاح شده این هفته پویش، یک پروژه آبی در استان البرز، 6 پروژه برقی در استان چهارمحال و بختیاری، 5 پروژه صنعت آب و برق در استان لرستان، 9 پروژه در استان قزوین و همچنین 4 پروژه آب و برق در خراسان شمالی است.

بر این اساس، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه پروژه "تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد و نظرآباد" در استان البرز با اعتبار 31 میلیارد تومان برای کنترل سیلاب رودخانه کردان، تغذیه سالانه آبخوان به میزان 12.5 میلیون مترمکعب و افزایش پایداری تامین آب شرب افتتاح شد.

در استان چهارمحال بختیاری هم با سرمایه‌گذاری 437.1 میلیارد تومان، پنج پروژه برقی شامل چهار پروژه تامین و توسعه برق و یک پروژه برق‌رسانی به چهار روستا با تحت پوشش قرار دادن 41 خانوار برای تقویت شبکه فوق توزیع، تعدیل بار ترانسفورماتورهای موجود در پست، تامین برق مشترکان، تقویت شبکه فوق توزیع، تعدیل بار پست‌های مجاور و توسعه شبکه فوق توزیع افتتاح شد.

همچنین در استان‌ لرستان نیز پنج پروژه صنعت آب و برق شامل دو پروژه تامین برق، یک پروژه سازو کاری اصلاح و بهینه‌سازی برق با هدف زیبایی مبلمان شهری، کاهش خاموشی‌ها، افزایش ایمنی شبکه و بهبود ولتاژ شبکه، یک پروژه برق‌رسانی به هشت روستا با جمعیت 74 خانوار و یک پروژه آبرسانی به 38 روستا با جمعیت 1970 خانوار به بهره‌برداری رسید.

این گزارش می‌افزاید، 9 پروژه صنعت آب و برق در پنج شهرستان استان قزوین با سرمایه‌گذاری 93.1 میلیارد تومان شامل چهار پروژه تامین و توسعه برق با هدف جلب رضایت مردم منطقه و افزایش پایداری شبکه، دو نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی و سه پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب، تصفیه‌خانه فاضلاب و سامانه ارتقای کیفی آب شرب روستایی برای حفظ محیط زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی و استفاده مجدد از پساب افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، در استان خراسان شمالی نیز چهار پروژه صنعت آب و برق شامل سه پروژه صنعت آب و فاضلاب "احداث آبگیر موقت سد شیرین دره"، "آبرسانی به 32 روستا با جمعیت 4 هزار و 715 خانوار" و "توسعه شبکه توزیع آب شهر تیکانلو" و یک پروژه برق‌رسانی به 6 روستا با 51 خانوار در این استان با اعتبار 85.575 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز