خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه وشهرسازی:

ایرباس به‌جای هواپیمای پهن پیکر ، ATR تحویل‌مان داد/ ایران‌ایر فقط ۱۰ هواپیمای فعال دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۳۷۷

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در زمان برجام خون تازه‌ای در ایران ایر جاری شد اما متاسفانه دوام نداشت و کشورهای استکباری هم در آن دوره به جای آنکه هواپیمای پهن پیکر و یا ایرباس تحویل دهند، هواپیمای کوچک ای تی آر دادند که به نظر من اقدام آنها غیر برنامه‌ای نبوده و با برنامه‌ریزی انجام شده، چرا که آنها اعلام کردند که برای دریافت این هواپیما از اوفک مجوز دریافت کردند که در همان دوره می‌توانستند برای هواپیمای ۳۲۰ یا ۳۲۱ مجوز بگیرند.

به گزارش ایلنا، تورج دهقانی زنگنه، رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به مشکلات شرکت هواپیمایی ایران ایر اظهار داشت :  وزیر راه و شهرسازی در مورد مسائل و مشکلات ایران ایر باید تصمیم بگیرد.تاکنون کمک‌های بسیار زیادی به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و اخیراً این شرکت تسهیلات و وام دریافت کرده و  از طرف دیگر هم دولت پیگیر مسائل ایران ایر است.

وی با بیان اینکه  دولت  پیگیر مسائل مربوط به مبالغ و صندوق بازنشستگان ایران ایر است، گفت: مشکل اصلی ایران ایر  صندوق بازنشستگی هما است، من همان موقع که در  ایران ایر مشغول بودم،  گفتم که کمک به ایران ایر نیاز به یک عزم ملی دارد.

زنگنه ادامه داد: مشکلات ایران ایر به  گونه‌ای نیست که توسط یک وزارتخانه یا دو وزارتخانه و یا دولت به تنهایی حل شود بلکه در مورد مسائل ایران ایر باید کل حاکمیت در مورد آن  تصمیم درستی بگیرند  تا ایران ایر از این وضعیت خارج شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در زمان برجام خون تازه‌ای در ایران ایر جاری شد اما متاسفانه دوام نداشت و کشورهای استکباری هم در آن دوره به جای آنکه هواپیمای پهن پیکر  و یا ایرباس تحویل دهند، هواپیمای کوچک ای تی آر دادند که به نظر من اقدام آنها غیر برنامه‌ای نبوده و  با برنامه‌ریزی انجام شده، چرا که آنها اعلام کردند که برای دریافت این هواپیما از  اوفک مجوز دریافت  کردند که در همان دوره می‌توانستند  برای هواپیمای ۳۲۰ یا ۳۲۱ مجوز بگیرند.

وی با بیان اینکه همه مشکلات پول نیست و پول می‌تواند عامل موثر باشد، اما  عامل اصلی نیست  و باید از  ظرفیت‌های هما استفاده کرد،  افزود:  در دوره مدیریت من هیچ ملکی فروخته نشده است.

زنگنه گفت:  به طور قطع به  شرکت هواپیمایی هما فشار بسیار زیادی وارد شده و ایران ایر یک شرکت هواپیمایی عیال وار است که  تعداد افراد بازنشسته آن چندین برابر پرسنل شاغل آن است که حدود ۱۳ هزار نفر هستند.

وی افزود: تمامی این بازنشستگان مشکلات معیشتی دارند که باید به آنها رسیدگی شود طبق قانون، صندوق بازنشستگی کشور  باید حقوق پرسنل را  تامین کند  و کسری آن را از هما تامین کند  اما هم اکنون تمامی مبالغ صندوق بازنشستگی توسط خود ایران ایر پرداخت می‌شود  که این خود یک فشار بسیار زیاد و مضاعفی بر  آن وارد می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:  اگر بخواهیم  هما را به یک  جریان سود ده تبدیل کنیم حداقل باید ۴۰ و ۵۰ فروند هواپیمای آماده و فعال داشته باشیم که  هم اکنون تعداد ناوگان فعال در هما حدود  ۷ تا ۱۰ فروند است.

 زنگنه افزود: درآمد شرکت هواپیمایی ایران ایر هزینه‌ای است که  با  پیگیری کاپیتان برخور و حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی و رئیس دفتر رئیس جمهور سعی کرده‌ایم برای صندوق بازنشستگی آن بودجه در نظر بگیریم که قول‌هایی در این رابطه داده شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز