خبرگزاری کار ایران

نشست بررسی مشکلات تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک / قسمت دوم

لزوم توجه به فروش اینترنتی پوشاک / شرایط دریافت تسهیلات سخت است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۰۶۴

با همکاری یکی از بانک‌ها در حال برنامه‌ریزی هستیم و کارت‌های اعتباری را طراحی کردیم که مردم می‌توانند با آن کارت اعتباری و با مراجعه به اپلیکیشنی که به زودی رونمایی و اعلام خواهیم کرد پوشاک مورد نیاز خود را تهیه کنند

به گزارش خبرنگار  ایلنا در قسمت اول نشست بررسی مشکلات تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک بخشی از مشکلات فعالان این صنف مطرح شد در بخش دوم به جنبه‌های دیگری از مشکلات تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک پرداختیم.

ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با توجه به اهمیت توجه به فناوری‌های نوین بخصوص اینترنت درباره فروش مجازی و نظارت بر فروشگاه‌های مجازی گفت: ما در این بخش دو مبحث را پیگیری می‌کنیم یکی بحث طراحی لباس و دیگری فروش محصولات است. در این زمینه چند اپلیکیشن را آماده کردیم که یکی از آنها اپلیکیشن حجابستان است که درباره عفاف و حجاب است که در آن چادر و مانتوهای اسلامی عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: با همکاری یکی از بانک‌ها در حال برنامه‌ریزی هستیم و کارت‌های اعتباری را طراحی کردیم که مردم می‌توانند با آن کارت اعتباری و با مراجعه به اپلیکیشنی که به زودی رونمایی و اعلام خواهیم کرد به صورت فیزیکی و مجازی کالای مورد نیاز خود را بخرند. شرکتی که این تفاهم‌نامه را با او منعقد کرده‌ایم اعلام کرده که در مرحله اول حدود هفت هزار مشتری از طریق این اپلیکیشن‌ها خریداری خواهند کرد.

وی با اشاره به رسیدگی به فروشندگان و تولیدکنندگان پوشاک بدون مجوز گفت: بخش بازرسی در اتحادیه بسیار قوی است و کمتر تولیدکننده‌ای است که مجوز نداشته باشد و بازرسی به آ‌نجا نرفته باشد معمولا ماهانه بین 100 تا 150 تولیدکننده جدید مجوز می‌گیرد. البته هستند تولیدکنندگان بدون مجوزی که فعالیت می‌کنند که اگر کسی به اخطارهای ما توجه نکند با همکاری نیروی انتظامی و اداره اماکن پلمپ می‌شود.

شیرازی درباره فروش لباس‌های دست دوم معروف به تاناکورا گفت: ما زمانی می‌توانیم مجوز عرضه و فروش را لغو کنیم که شرایط آن فراهم شده باشد. به همین دلیل نمی‌توانیم یک فروشگاه را به دلیل آ‌نکه لباس دست دوم و تاناکورا می‌فروشد تعطیل کنیم و از سوی دیگر در فرآیند قضایی بازرسین ما به عنوان ضابط قضایی شناخته نمی شوند و اجازه تعطیلی ندارند.  

وی همچنین درباره مسئولیت اجتماعی تولیدکنندگان پوشاک در دوره کرونا گفت: زمانی که مشاهده شد جامعه به ماسک نیاز دارد و از سوی دیگر فروش پوشاک و تولید آن رونق نداشت، برخی از کارگاه‌ها تغییر کاربری دادند و به تولید ماسک پرداختند و بخش زیادی از نیاز کشور به ماسک را برطرف کردند. اما متاسفانه وزارت بهداشت به رغم آنکه قول داده بوند تا تولیدات را بخرند  این کار را انجام نداند.
لزوم توجه به فروش اینترنتی پوشاک / شرایط دریافت تسهیلات سخت است

کمال سیدسقا یکی از تولیدکنندگان پوشاک کودک نیز گفت: گسترش کرونا نیز مانند مشاغل دیگر به ما هم لطمه زد البته ما تعدیل نیرو نداشتیم بلکه تعدیل تولید داشتیم از ابتدای کرونا به ما اعلام شد که اقساط وام‌های ما استمهال شده است اما زمانی که برای پرداخت اقساط مراجعه کردیم متوجه شدیم که دیرکرد آن را نیز محاسبه کردند. و یا مثلا در بحث مالیات به ما اعلام شد که هر عضوی که نمونه شد تا پنج سال معافیت داشته باشد و خود من که این گونه شدم شامل معافیت نشدم.

وی ادامه داد: در بحث صادرات موانع زیادی داریم. در بخش فروش، خرید مردم نیز کاهش پیدا کرده است و امروز مردم مانند سابق قدرت خرید ندارند.
لزوم توجه به فروش اینترنتی پوشاک / شرایط دریافت تسهیلات سخت است

رضا شمس اشکذری تولیدکننده لباس زنانه با اشاره به اینکه تسهیلات و خدماتی که دولت در بخش کرونا ارائه می‌کند کافی نیست گفت: شرایطی که برای دریافت وام‌ها و تسهیلات در نظر گرفته شده آنقدر سخت است که امکان دریافت وجود ندارد. در بحث مالیات و بیمه نیز فقط خبرهای خوبی منتشر شد ولی در عمل اتفاق خاصی نیفتاد به طور مثال در بحث بیمه به ما اعلام شد تا پرداخت قبلی را انجام ندهیم نمی‌توانیم فرد جدیدی را بیمه کنیم و لیست جدید را قبول نمی‌کردند.

وی ادامه داد: ما به دلیل آنکه نیروهای‌مان را اکثرا در حین کار آموزش می‌دهیم و نیروهای ماهری هستند نمی‌توانیم به راحتی از دست بدهیم به همین دلیل مجبوریم کالا را تولید کنیم و در انبار بگذاریم تا کارگران ما بیکار نباشند و آنها را از دست ندهیم.
لزوم توجه به فروش اینترنتی پوشاک / شرایط دریافت تسهیلات سخت است

مصطفی پروانه تولید کننده لباس زنانه با اشاره به اینکه تعطیلی مشاغل دیگر بر روی صنف پوشاک نیز تاثیر گذاشته گفت: وقتی تالارها تعطیل است و مجالس برگزار نمی‌شود قطعا مردم نیز لباس نو نمی‌خرند این مشکل فقط در تهران نیست بلکه در شهرستان‌ها نیز چنین مشکلی وجود دارد و بیش از 10 شهرستان کالاهای ما را برای شب عید به دلیل عدم فروش مرجوع کردند و هنوز جنس‌هایی که پارسال تولید کرده‌ایم را نتوانستیم بفروشیم و دپو کردیم.

لزوم توجه به فروش اینترنتی پوشاک / شرایط دریافت تسهیلات سخت است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز