خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تنها ۳ درصد از محصولات کشاورزی صادر می‌شود/ کاهش صادرات به روسیه از ۱۰۰ کانتینر در روز به ۵ کانتینر/ صادرات دلیل گرانی خیار نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۲۱۴

نایب رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی ایران با بیان اینکه صادرات به روسیه در افزایش قیمت‌ محصولات سبزی و صیفی بی‌اثر است، گفت: در مجموع تنها 2 تا 3 درصد از مجموع محصولات کشاورزی از کشور صادر می‌شود.

صدرالدین نیاورانی در گفت‌وگو با ایلنا با رد ادعای افزایش قیمت خیار بر اثر افزایش صادرات به روسیه اظهار کرد: طبق آمار رسمی گمرک و وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر تنها 2 تا 3 درصد از مجموع محصولات کشاورزی از کشور صادر می‌شود.

وی ادامه داد: این مقدار از صادرات نمی‌تواند بر بازار داخلی اثر داشته باشد و قیمت‌ها را تغییر دهد.

نیاورانی با تاکید بر اینکه در ماه‌های اخیر شاهد خرابی بازار صادراتی محصولات کشاورزی به روسیه هستیم، گفت: در تابستان سالجاری هر روز بیش از 100 کانتینر انواع محصولات کشاورزی به روسیه صادر می‌شود در حالی که اکنون به کمتر از 5 کانتینر در روز رسیده است.

به گفته وی؛ عمده کانتینرهای محصولات صادراتی حامل کیوی هستند و درصد محصولات سبزی و صیفی بسیار اندک است.

نیاورانی مشکلات متعدد در صادرات را از دلایل روند نزولی شدید صادرات محصولات کشاورزی دانست.

وی از دلایل کاهش صادرات محصولات کشاورزی را افزایش تحریم‌ها، گرانی حمل و نقل و مهمتر از همه نوسانات نرخ ارز  برشمرد.

نیاورانی اظهار کرد: در مدت زمان کوتاهی شاهد نوسان نرخ ارز بین 20 تا 30 هزار تومان بودیم و این موضوع صادرات را برای تجار در شرایطی که باید تسویه ارزی داشته باشند بسیار دشوار و همراه با زیان می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی ایران معتقد است؛ دلیل اصلی افزایش قیمت قیمت برخی از محصولات صیفی مانند خیار سرمازدگی در ابتدای ماه جاری است.

نیاورنی پیش بینی کرد: یک هفته تا 10 روز آینده قیمت خیار کاهشی شده و به سطح منطقی برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز