خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد :

ظروف مسی ساخت چین و هند جایگزین محصولات ایرانی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۸۶۸

امروز متاسفانه محصولات هندی و چینی به دلیل ارزان بودن وارد کشور شده و ظروف مسی ساخت چین و هند جایگزین محصولات ایرانی شده و دلیل آن پایین بودن نرخ تولید این محصولات در کشورهایی همچون چین و هند است

عبداله اقبالی مسئول اتحادیه فلزات رنگین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به فعالیت‌های این اتحادیه گفت: کلیه کسانی که در بخش فلزات رنگین به جز فولاد، آهن، طلا و نقره مربوط به این اتحادیه است فلزاتی از جمله برنج، سرب، روی، قلع، نیکل، استیل، برنز، مس، فعالیت می‌کنند جزو این اتحادیه هستند و بخشی از تولیدکنندگان ظروف مسی نیز جزو اتحادیه ما هستند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اعضای ما به صورت مستقیم با کارخانه‌ها در تماس هستند، گفت: کارخانه‌های صنعتی که تولیدات مختلفی دارند مانند لوازم خانگی، داروسازی، مواد شیمیایی، پتروشیمی، نفت با اعضای ما به صورت مستقیم در رابطه هستند ما حدود 700 عضو رسمی و هزار عضو غیررسمی داریم البته برخی از تولیدکنندگان نیز فروشگاه د ارند و می‌فروشند.

وی ادامه داد:‌ بحث تحریم‌های داخلی و خارجی مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان ما به وجود آورده است در بحث مشکلات داخلی مباحثی همچون بیمه و مالیات باعث ایجاد اخلال در کار تولیدکنندگان شده است. در بحث تحریم‌های خارجی نیز واردات مواد اولیه دچار مشکلات زیادی شده است. به طور مثال ورق استیل، شمش قلع و نیکل در داخل تولید نمی‌شود و باید وارد شود به همین دلیل مساله تابع قیمت‌های جهانی است و تولیدکنندگان ما را به دلیل نوسانات نرخ ارز با چالش جدی مواجه کرده است.

اقبالی افزود: واردکنندگان با توجه به شناختی که از بازار دارند کالای مورد مصرف این جامعه را وارد می‌کنند و به تولیدکنندگان می‌فروشند و بیشتر به شکل اعتباری به آنها می‌دهند از سوی دیگر ما امروز در بحث مراودات پولی و بانکی برای خرید مواد اولیه و همچنین انتقال کالا و تجهیزات به ایران به دلیل تحریم‌ها دچار مشکلات زیادی هستیم و مثلا باید محصولات را به امارات منتقل کنیم و در آنجا سندها را تغییر بدهیم و بعد به مقصد ایران بیاوریم.

وی ادامه داد: عمده واردات ما از کشور چین، کره جنوبی، مالزی و تایوان است و ما حتی از کشوری مانند چین دچار مشکلات زیادی برای واردات کالا هستیم و در یک سال گذشته مشکلات ما بیشتر شده است. به شکلی که امروز کارخانه‌های تولیدی ما در داخل با 30 الی 40 درصد ظرفیت کار می‌کنند.

اقبالی افزود: وقتی فلز و شمش مس گران می‌شود با افزایش قیمت ارز نمی‌توانیم با کشورهای دیگر رقابت کنیم در حالی که ما حداقل تا سه سال پیش به کشورهای مختلف صادرات داشتیم و کشورهای آ‌سیای میانه مشتری ثابت ما بودند.

وی ادامه داد: امروز متاسفانه محصولات هندی و چینی به دلیل ارزان بودن وارد کشور شده و ظروف مسی ساخت چین و هند جایگزین محصولات ایرانی شده است و دلیل آن پایین بودن نرخ تولید این محصولات در کشورهایی همچون چین و هند است و تولیدکننده داخلی توان رقابت با واردکنندگان محصولات خارجی را ندارد.

اقبالی همچنین درباره بحث بیمه و مالیات گفت: در حالی که مصوبه دولت برای مالیات مربوط به سال 94 است اما دولت از سال 92 و 93 مالیات‌ها را محاسبه کرده است و تراکنش‌ها را بررسی می‌کند برخی از اعضا دفتر خرید و فروش ندارند و مالیات آنها علی الراس حساب می‌شود از طرف دیگر این گونه رفتار با تولیدکنندگان باعث مخفی‌کاری و عدم شفافیت می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث بیمه تقاضا داشتیم که کارگاه‌ها برای اینکه تشویق شودند تا کارگران بیشتری استخدام کنند شامل معافیت بیمه‌ای شوند و هر چند مشوقی وجود داشت که کارگاه‌هایی که پنج کارگر استخدام می‌کنند از بیمه معاف هستند اما این معافیت متاسفانه برای کارگاه‌های ما که به تازگی‌ تاسیس می‌شوند اعمال نمی‌شود.


گفتگو از علی زادمهر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز